Annons:
Etiketterom-sajtensajtinformation
Läst 74 ggr
[EM_L]
9/24/22, 12:27 AM

Regler och information angående anonym-funktionen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter en undersökning på hur många som ville att anonym-funktionen skulle tas tillbaka så har jag bestämt mig för att ta tillbaka den. Med det så kommer däremot tydliga regler som skapats för att funktionen inte ska missbrukas men också tydlig information.

Funktionen är till för att man ska kunna anonymt diskutera och ta upp ämnen med mer personligt eller djupare innehåll med vetenskap i att man är trygg. Då sajten, främst i samband med att dagens fråga/undersökning tar upp lite svårare ämnen där man kanske inte vågar att bidra just för att man inte är anonym.

Reglerna är egentligen rätt så enkla och få.

  1. Anonym-funktionen ska enbart användas i syfte för att man tar upp personliga saker i livet eller ifall man känner att det är för jobbigt att ta upp saker som har med mental ohälsa att göra dvs ätstörningar, självskadebeteende osv.
  2. Använd inte funktionen bara-för-att du vill vara anonym när det inte är ett såpass djupt ämne dina inlägg innehåller. Använd alltså inte funktionen i onödan!
  3. Observera att du inte bör använda funktionen i sajtens lekar då det anses som en onödig grej när funktionen är till för betydligt allvarligare saker.
  4. Givetvis ska man följa iFokus Generella Skrivregler och Sajtens regler samt nyttiga info även som användare av den anonyma funktionen! Alla inlägg som inte följer dessa regler tas bort av admin.

Jag hoppas att alla kan följa reglerna för det bidrar till en tryggare stämning på sajten där man ska kunna känna sig öppen med sina tankar och känslor. Om missbrukande av funktionen tillkommer och även upprepas ett flertal gånger så kommer jag tillsammans med mina Medarbetare diskutera om vi ska överväga att ta bort funktionen igen.

Sålänge alla använder funktionen på ett nyttigt sätt så får den vara kvar helt enkelt :)

Mvh Em och teamet.

P.s Jag som Sajtvärd har valt att stänga av kommentarerna för att detta inlägg är för att informera. Om du har några frågor får du gärna vända dig till sajtens värd!

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
  • Redigerat 9/27/22, 5:02 PM av [EM_L]
Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: