Vänskap iFokus

Vänskap

Etikettövrigt
Läst 639 ggr
[Lilium]
4

Babbel tråd

Hej denna tråd är om du bara vill skriva av dig om du bara vill berätta om någonting som händer eller någonting annat
Vi vill gärna få upp sajten lite i aktivitet också så skriv hej om du är medlem eller tittar in här
Jag kan börja Hej!

• Redigerat 2022-04-18 23:22 av [Lilium]
  • Redigerat 2024-05-19 13:40 av [Zefirka]
Pådrift?
0

Hej, kul initiativ.
Är ju inte överaktivt här😅

Att flyga är att misslyckas med att falla.

[Lilium]
0

#1 nej, jag förstår har du varit medlem länge?
😊

Pådrift?
0

#2: Inte jättelänge. Ett och ett halvt år, men mest varit sporadiskt aktiv. Själv?

[Lilium]
2

#3 det är väl 2 dagar nu 😅
Jag såg att sajten var oaktiv så jag fick bli Medarbetare för att kunna få upp sajten mer😊

Pådrift?
1

😅👍
Hoppas någon mer skriver då. Vet man inte vad man ska skriva kan man ju alltid börja med hur länge man varit här. ☺️

[Lilium]
1

#5 ja, Tack!

[Lilium]
1

Nån mer som finns här inne?

Pådrift?
1

Tror att de flesta här använder forumet lite mer som kontaktannonssida. Lite "hej, det här är jag. Någon som vill vara vän med mig?" Och så tas det via PM. Inget fel i det, men blir nog inte så många som hänger här på forumet vilket gör att det ju känns lite dött…

[Lilium]
1

#8 ja det hade ju vart bra om det blev mer. Liv här😅

Pådrift?
1

Allmänt babbel kanske känns för skrämmande? Många kanske inte vet vad de ska skriva? De får ju skriva i princip vad som helst, men kanske känns jobbigare?

En tråd med "hur har din dag varit eller något sånt?" 🤔

[Lilium]
1

Ja kankse det fixar!

[EM_L]
1

Hej hej 😁

[Lilium]
0

#12 hej! hur länge har du varit här?

[EM_L]
0

#13: Sedan 30 minuter 😉

[Lilium]
0

#14 jaha okej :)
hur kom du hit då ( bra att veta hur man kan locka till sig nya medlemmar :) )

[EM_L]
0

#15: Kollade inlägget på anslagstavlan via nyhetsflödet eller "Väntar på Nya kommentarer…"

Tänkte att det bara skulle vara kul att joina för att det är ju en användbar sajt egentligen

[Lilium]
0

#16 visste att det skulle löna sig!
har du några önske mål till sajten då?
kanske nån tävling?

[EM_L]
0

#17: Ja jag har skrivit det i den andra tråden 😊 Finns något mer men det får jag ta privat i PM snart 🤪

[Lilium]
0

#18 okej

[EM_L]
0

Jobbar på med sajten 🤪

[Lilium]
0

😅🤷‍♂️

[EM_L]
0

Blir en paus nu med sajten. Händerna och huvudet är trött(a) 😅😂

[Lilium]
0

:) jag fattar

[RasaNebulis]
1

Till svar på Memls fråga i den andra tråden: ja min profilbild är från Vampire knight. Det är Kuran Haruka. Min favorit därifrån. 😊

[EM_L]
1

#24 Vad kul! Håller ju själv på att renskriva mina gamla Vampire Knight fanfics som jag gjorde för 1-5 år sedan. Har svårt att välja favorit men det får nog bli någon av Kiryu Zero eller Ichijo Takuma

• Redigerat 2022-05-17 09:24 av [EM_L]
[RasaNebulis]
1

#25: ah.
Höll på med en vk fanfic för några år sedan, men skrev alltihop på min gamla telefon som pajade och hade inte mina noteringar någon annanstans.
Så har inte velat skriva något från den fandomen sedan dess. 😅

Började läsa mangan för Ichiru Zero i början. 😊
Kunde dock aldrig gilla Kuran Kaname.
Började hata honom typ redan efter första eller andra kapitlet med honom. 😅

[EM_L]
1

#26 För min del blev jag less på Vampire Knight och bara ruschade skrivandet.

Glömde att hans efternamn är Kiryu. Inte Ichiru. Det är ju tvillingen 🤪

Jo jag har någon typ av hat kärlek för Kuran Kaname. Vet aldrig vad jag ska tycka om honom hahah.

[RasaNebulis]
0

#27: ah. Så pass. Kan hända ibland.

ja, och jag tänkte inte heller på det. Lite trött i huvudet antagligen. 🤣

Själv gillade jag inte att Kaname verkade "two faced" "off the bat", så att säga.
Började få onda aningar i scenen/bilden där han kastade kniv på ett fotografi av Zero.
Och han visade sig snart vara dolt elak.

Och "Cross" Yuki var ett annat hatobjekt.
Hon var jobbig när hon inte visste något alls om sin sanna identitet.
Sedan blev hon bara odräglig. 😅

• Redigerat 2022-05-17 09:40 av [RasaNebulis]
[EM_L]
1

#27 Tillslut stod jag där med 500 ord långa kapitel till läsarna 🤪 För att de bara tjatade och tjatade!

Ja det var något jag ogillade med från början. Bara att se honom första avsnittet eller mangan gjorde mig lite sådär. "Han har något i planerna."

Jo henne kunde jag inte stå ut med överhuvudtaget om jag ska vara ärlig.

[RasaNebulis]
1

#29: ah. Så pass.
Ja, man ska ju främst skriva för sig själv, och sådan press som tjatande läsare behöver man inte.

Det är därför jag inte piblicerat något på mitt nya AO3 konto ännu.
Jag väntar på att få klar mina fanfics innan jag ska börja publicera där, just för att kommentarwr slm "pls update" "when's the last chapter?" typ gör mig gråtfärdig.

Varkade gillade eller ogillade honom förrän just den scenen. Efter så kände jag "instant aversion" mot honom. 😂

Ah, skönt att jag inte är ensam om att tycka det.
För har verkat som att "alla" gillar de båda.
Allvarligt talat, enda gåmgerna de inte var dryga var i fanfictions. 🤣

[EM_L]
1

#30 Ja det är vad jag har lärt mig nu som mer erfaren. Postar inte förens alla kapitel är klara typ så att jag kan arbeta i lugn och rp.

Tyckte bara att något vart konstigt med honom så det var väldigt mycket 'meh'.

Känner många som tycker samma som oss faktiskt. Men jag försöker att ge iaf Yuki Cross en större personlighet i mina fanfictions som inte är drygt och så vidare. Kaname… är lite svårare.

[RasaNebulis]
0

#31: ja, det är mycket bättre så.
För att ha en posting schema kan man ju ha ändå.
Kommer inte att posta alla kapitel i "one go", för då är det risk att färre ser dem.
Skriver mestadels inom Naruto och det fandomet är väldigt stort fortfarande.

Jo, han var inte lätt att förstå sig på.
Men det var den där "holier-than-thou" attityden plus att hand ansiktw sällan visade vad han verkligen kände eller tänkte som var extra drygt imo.

Ah, så pass.
I min umgängeskrets är det i princip bara jag som inte gillade Kaname. 😅

• Redigerat 2022-05-17 11:05 av [RasaNebulis]
[EM_L]
1

#32 Ja jag postar nog kanske ett kapitel två gånger i veckan eller något.

Och när han visade känslorna så var han arg för det mesta.

Ah jo ibland är det nog lätt att stirra sig sint på att de alla ser ju så bra utseendemässigt. Han är verkligen den som ser bra ut men som kan ha onda planer känns det som.

Draken
1

Bra att ni försöker få igång siten. Det är en bra site. Har kikat in sporadiskt då och då, men aldrig skrivit något.

Nu svarade jag faktiskt på ett nytt inlägg på siten 😁

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2022-05-17 11:33 av Draken
[EM_L]
0

Jo jag gör mitt bästa med Nelly. Kommer att skriva någon artikel med när jag får tid.

[RasaNebulis]
0

#33: ja, det var ju typ så. 😂

Ah, ja, men jag kanske är lite "udda" då som inte tänker alls på karaktärers utseende. 🤔
Ett annat exempel är Uchiha Sasuke från Naruto.
Avskydde honom från första bilden han dök upp, mer eller mindre.
Och många brukar tycka tvärt om.

• Redigerat 2022-05-17 15:07 av [RasaNebulis]
[EM_L]
1

#36 Inte mycket udda från mig iallafall. Jag tänker lite på karaktärens utseende men också personligheten givetvis. Med många Webtoons händer det att jag blir jättetrött på karaktärerna så är glad att jag har hittat några som är intressanta och värda att läsa för mig.

Jag tycker Naruto sannerligen har varit väldigt omdiskuterat på de servrar jag har varit på iallafall.

Draken
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Fixade med lite akvarium igår. ( Bild nr. 2 är ett tillfälligt karantänakvarium, så det ser ganska tråkigt ut 🙈)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[EM_L]
1

#38: Så fint!

Draken
2

#39: Tack 🙂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[RasaNebulis]
0

#37: jo, men en del tycks enbart ha utseendet som det viktiga när de "bestämmer" sig för vilken karaktär de gillar och inte. 🤷

[EM_L]
1

#41 Eller hur. Lite som om man blev kär i någon bara för utseendet och sket i personligheten.

[RasaNebulis]
1

#42: ja, exakt.
Och ja, jag gillar inte när folk är så ytliga irl heller så tycker inte det är någon skillnad mot serier/filmer etc.

[EM_L]
1

#42 Ja och för mig tycker jag ibland att det är svårt att hitta serier/filmer/mangas/animes/webtoons där man fokuserar på djupet. Också därför jag gillade bla Your Lie in April men också Webtoonen Another Love.

Blir så drygt och lite känslokallt när man bara går på ytan och tänker "Gud vad snygg den karaktären är" snarare än att man kanske lär känna och finner personligheten som… sexig eller vacker? 😂

[RasaNebulis]
0

#44: håller med dig fullständigt. 👍

Läser också webtoons till och från men vill ha en intressant handling.
Inte intresserad av sådana där de bara "dreglar" över attraktiva karaktärer.

[EM_L]
1

#45 Gillar ju såklart att karaktärerna är attraktiva men att de har en personlighet man kan veta av och tycka om stärker ju utsidan också. Annars blir det lite "Du kan inte vara två saker samtidigt, fin och snäll" som jag hört många gånger.

Tycker ju att det är insidan, känslor, personligheten som räknas och som kan göra en karaktär eller person överhuvudtaget irl attraktiv och sånt.

Sedan finns det ju de som är kalla i sina känslor, kanske inte jätte snälla m.m medans de har ett bra utseende. Men de får jag alltid lite 'meh' känslor över och osäkerhet.

• Redigerat 2022-05-17 22:12 av [EM_L]
[EM_L]
1

Jag får ju ändå säga att jag älskar när karaktärer blommar ut från att kanske vara jätte kyliga mot andra, gömmer sina känslor och inte speciellt pratiga av sig till att kanske öppna upp sig för någon som ser de för det de är på insidan.

[Lilium]
0

Jag väntar på bussen, fint väder idag 😊

[EM_L]
0

Mycket jobb idag… när tar skolan slut hahah.

[Lilium]
0

#49 fattar precis suck

Draken
0

#49 #50 Njut så länge ni kan av skola, utbildning och ungdom 😜😁

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[EM_L]
1

#51 Jag njuter verkligen inte av skolan och utbildningen med hur den har kört mig i botten och gett mig depression och andra saker 😄

[Lilium]
1

Haha ja speciellt när man har matte lektion och får pennor i huvudet 😅😂

[EM_L]
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Har för övrigt fått två nya vänner som kommer och besöker mig mellan halv sex till sju på kvällen för att få dricka vatten och äta lite frön och annat.

De har kommit nu fyra dagar i rad och ja de kommer helt självmant. Känns lite som fiskmåsen Steven på Youtube som någon bestämde sig för att tämja och låta flyga fritt men fiskmåsen kommer varje morgon för att få en matbit och vatten.

[EM_L]
1

Nu ska de tydligen ha lunch också 🤪😍

[EM_L]
1

Dock flög de iväg innan jag ställde fram mat och vatten så hoppas på att jag hinner hem innan fem idag då jag ska arbeta på konstprojekt efter skolan.

• Redigerat 2022-05-30 11:27 av [EM_L]
[EM_L]
1

#53: Eller när man får migrän och huvudvärk av skolarbetet 🤪

[Lilium]
1

Haha men vika sötisar😍😉

[EM_L]
1

#58 Ja. Väntar på dem men det regnar en hel del. De blir rena iallafall.

Hemma…😀 Nu återstår bara att jobba med 9 stora inlämningsuppgifter uppgifter som alla ska vara klara innan Fredag. Vill jag egentligen bara gå och sova? Ja.

[EM_L]
1

Blev klar med 3 uppgifter ikväll och nu är det försent för att fortsätta på skulpturen.

Soligajag1
0

#54:

Så söta dem är !! Förstår att du tycker att det är trevligt !!

Jag har en väninna som bor i ett radhus , där finns det många duvor och småfåglar .
Här är mina gosetroll !! Knatte o Tjatte heter dem, fyller 14b år den 1 Juli!

HH 🙂

[EM_L]
1

#61 Jo det är ju alltid trevligt när man får besök!

De är alltid så fina de ❤️

Soligajag1
1

#62:

Tack så mycket!!

HH 🙂

[EM_L]
1

Idag blir det ytterligare en massa skolarbete att göra som ska bli klart… suck. Får väl jobba igång ordentligt med sajten nästa vecka då jag med förmodan är klar med allt skolarbete!

Soligajag1
1

#64:

Ojojoj , , förstår att du suckar .
Lycka till !
Försök ta en paus då o då!! kram

HH 🙂

[EM_L]
0

#65: Ska försöka. Blir ju så trött av allt pluggande på gymnasiet. Vill knappt tänka mig hur det är på högskola/universitet.

[EM_L]
1

Sitter på golvet med datorn och väntar på att duvorna ska bli klara med att äta så att jag kan fixa i ordning för fotografering av mina konst och målnings-projekt. Senare ska jag måla min skulptur och fixa det sista innan jag antingen målar på en större än en A3 målning som ska vara färdig över helgen. Eller så jobbar jag med historia, beror på vad jag känner för.

Är för övrigt trött, men riktad på att bli klar med saker och ting, ska diska som paus från skolarbetet efter fotograferingen.

[EM_L]
1

Sommarlov idag! Får nu mer tid till sajten men också artikel-skrivande!

Soligajag1
0

#68:

Så härligt med sommarlov för dig och att skriva .
Lycka till!

HH 🙂

Soligajag1
0

Var tog solen vägen ? Det va ju så härligt igår .

Får pyssla med annat idag , läsa, skriva här och på mina andra skriv sighter + tvättstugan .

Ska se om jag hittar något gott att baka.

https://www.koket.se/hela-sverige-bakar/kjell-eriksson/kolakakor

Kollar denna sight - köket.se

Ha en fin dag alla.

HH 🙂

Klassiska kolakakor smakar alltid lika bra.
Draken
1

Solen gömmer sig här med 😒 Sommaren kom lagom till skolavslutningen den 11. Men nu har den gått och gömt sig.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[EM_L]
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Solen kommer och går hela tiden dessa dagar. Så blir alltid osäker på om jag ska gå ut och fotografera eller om jag ska åka och bada 😂

Idag vart det okej väder dock och ville ut och fotografera nu på kvällen. Dock kom jag ihåg, Lördag kväll och många ungdomar som är ute och festar och gör dumma saker. Så hamnade på bakgården och läste och fotade de få blommor som fanns där istället.

Jess89
1

#72: Har läst en bok av Karin fossum. Är viskaren spännande? Låter som en rogivande kväll. Önskar jag hade mer tid att läsa böcker. Läser en del periodvis. Har fastnat för böckerna av Camilla Sten just nu. Vad läser du för böcker?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Undertaker]
2

#72: Jag tänkte ut och fotografera nu det kommande dagarna. Dock astronomisk fotografering. Ska vara en planet parad med fem planeter synlig mellan den 21. och 24. juni. Är upp till 45 Grader under dagarna och nätterna är behagligt svala. Perfekt för att vara ute och fotografera.

Av rent intresse: Vad använder du för kamera och objektiv? Tycker det alltid är roligt att veta vad andra använder sig av och föredrar.

[EM_L]
0

#73 Hittills är den inte sådär jättespännande men då har jag inte kommit värst långt ännu. Lite spännande är den ändå just nu och det är verkligen en bok som man bara vill fortsätta läsa egentligen.

#74 Det låter så kul! Du får ju visa 😉 Skulle tippa på att du inte är i Sverige just nu?

Just nu använder jag av objektivet som sitter på min Canon Eos 500D alltså det man får med när man köper den. Tycker det funkar helt okej för mitt amatörfotografering och väger också i att sitta och redigera.

[Undertaker]
0

#75: Får hoppas att jag ser något. Verkar som ett oväder är påväg… Men jag förblir optimistisk.

Korrekt. Jag bor utomlands och lär tidigast flytta tillbaka efter alla mina studier. Då jag satsar på att göra doktorsexamen så har jag många år framför mig.

Spännande. Själv har jag en Fujifilm X-T30 II med XF18-55mm objektiv. Har även ett par gamla objektiv men då jag inte skaffat en adapter till Fujifilm så kan jag inte använda dem just nu.

Jess89
0

#75: känner likadant med boken jag läser så förstår precis. Men båda blir nog snart bättre 😊
Läser du mycket?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[EM_L]
0

#76 Åh då förstår jag! Kollade mer nu noggrant när jag har objektivet bredvid mig och använder mig av ett CANON ZOOM LENS EF-S 18-55 mm.

#77 Gör det när jag får tid för att läsa och orken att göra det. Läste dock betydligt mer i mina yngre dagar när jag var runt 10-15 år gammal. Sedan dess har det varit mycket skolarbete och annat som tagit över livet så är inte den unga tonåringen med en massa fri tid på händerna 🤣

[Lilium]
1

Neej!! Min bok har tagit slut😢 inte förens nästa år kommer det en ny bok i serien 😭

[Undertaker]
0

#79: Nackdelen med pågående serier.

Jag gjorde nyligen en lista med böcker jag vill läsa och vi kan sammanfatta det som så: Jag kommer nog först behöva skriva en ny lista om ett par år.

[EM_L]
1

Jag har väldigt många böcker att läsa. En väntar på mig sedan förra sommaren då jag köpte den sista boken i serien jag älskar.

Ska dock läsa nog en hel del dessa varma dagar då jag inte kan göra något.

[EM_L]
1

Ska bli så kul att få träffa Tismon imorgon som jag ändå pratat med ett tag på iFokus och Discord samt är vän med :P

[EM_L]
1

Tydligen är de tillbaka mina duvor.

Soligajag1
0

#73:

Hejsan ,
Jag lyssnade på Viskaren , ganska bra .
Nu lyssnar jag på Förmörkelsen / Karin Fossum
Uppläsare: Ludvig Josephson

Den verkar bra! 😊

HH 🙂

[EM_L]
1

Oj har inte hunnit läsa mycket i sommar. Varit fullt rulle.

Soligajag1
1

Jag läser / lyssnar mycket på böcker , när jag diskar , städar eller lagar mat .

Även när jag tar en promenad , perfekt att lyssna på en bok då.

Vi är alla olika , tur är väl det!

HH 🙂

[Zefirka]
0

Tass upp!

[Zefirka]
0

Vad gör ni idag?

20230604_123506.jpg
en chokladdoppad anka

[Zefirka]
0

Skriv "hej" om du läst denna kommentar!

Denna kommentar har tagits bort.
[Zefirka]
0

Hallon! ;)

[Zefirka]
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7

Hej hej!

Idag så gjorde vi klart en diamantmålning!!

(en bild med klister på, på bilden så sitter det en massa siffror/bokstäver på, och så finns det små runda eller kvadratiska plastbitar i olika färger, varje färg har en egen siffra eller bokstav, så du sätter på dom med en speciell penna på bilden. Finns att köpa i olika motiv och storlekar. Vi har gjort flera, den med fiskar på gjorde vi klart idag.)

Visade några på nära håll, så man ser hur de är gjorda, även några påsar med plast"diamanter" och pennan

[Zefirka]
1

hoppas ni hade en fin halloween igår alla!

Vaknade upp idag och såg att marken var täckt av ett tunt lager snö 😮
Den smälte dock efter några timmar, men ändå.

Gör ni något speciellt just nu?

• Redigerat 2023-11-01 18:47 av [Zefirka]
[Zefirka]
1

Andra april idag. Lite synd att det inte är så många som skriver i babbeltråden, men det kanske vi kan ändra på? Det snöade hela natten och även hela dagen, sorgligt nog. Hur mår ni idag?

[Zefirka]
1

Jag gör en ny babbeltråd då denna snart är full!
https://vanskap.ifokus.se/discussion/1588350/babbeltrad-2

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
  • Redigerat 2024-05-19 13:40 av [Zefirka]
Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.
Inlägget är låst för nya kommentarer