Vänskap iFokus

Vänskap

Etikettveckans-fråga
Läst 67 ggr
[Zefirka]
0

Veckans fråga V.43

Hur blev er vän en vän? Då tänker jag liksom, hur träffade ni h*n för första gången? Vad gjorde att ni blev vänner?
Berätta gärna! Det räcker med att berätta om en vän om ni har många.

Liz85
0

Träffades på ett forum online för folk med samma intresse. Sen träffades vi en kväll iom vi bodde i samma stad. Sen minns jag inte hur vi "kom överens om" att bli vänner. Men troligen gick den delen rätt fort.

Calcifer
0

Vi träffades på ett forum för över tio år och nu pratar vi varje dag via fb då hon bor i USA så vi kan inte direkt ses på en fika bara sådär. 😬

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lona
0

Första gången jag träffade personen som nu är min närmaste vän så kom hon springande genom stallet och skrek "Ur vägen, jag måste kissaaa!!!" och for iväg ut på gödselstacken för att göra just det.
Det är drygt 35 år sedan, hon blir fortfarande lika akut kissnödig men numera har vi riktig toa här i stallet. 😃
Vi höll alltså till i samma stall och när vi skulle flytta hemifrån hade ingen av oss råd att bo själv. Vi kom på den briljanta idén att dela lägenhet vilket alla var synnerligen skeptiska till - vi var inte vänner förutom i stallet och totalt olika.
Hon världens hårdrocksbrud, jag en mesig plugghäst.
Vi jämnade ut varandra, kan man väl säga. 😄
Vår vänskap har hållit genom ett antal partners (både mina och hennes), sambos (hennes), hundar, hästar, studier, jobb, flyttar och livskriser. 🌻

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Vixxen
0

Vi var i samma träningsgrupp under en lång period. Sen började vi hjälpa varandra på olika sätt.