Vänskap iFokus

Vänskap

Etiketter: vännervänskap
Läst 186 ggr
BamseLepusM
0

Hur blir jag av med efterhängseln kompis

Hej jag skulle vilja prata om hur man blir av med en efter inte en kompis och Ja och det och jag och min kompis umgås med en kompis men vi fick inte om henne för att hon hon är Troublemaker och vi vill inte umgås med trounlemakers så att ni får gärna kommentera hur man blir av men efter en kompis så vi vill inte vara ovänner när vi blir av med den och vi har typ sagt på hemsidor Så här hur man blir av en efterhängseln kompis men det går inte vi hittar inte men nu får jag skriva om ni har varit med om någonting och skriva liksom då vad som vad som hände och hur ni gjorde och hur det blev efter för vi vill gärna ha tips med den här kompisen för att vi vill inte bli troublemakers

Om någon sårar dig tar det 43 muskler för dig att göra en sårad grimas men bara 4 för att slå till den jäveln! Stå upp för dig själv och ta ingen skit;)

• Redigerat 2024-03-07 15:06 av [Zefirka]
Maria
0

Har du två konton här?

/Maria

BamseLepusM
0

Näej?

Om någon sårar dig tar det 43 muskler för dig att göra en sårad grimas men bara 4 för att slå till den jäveln! Stå upp för dig själv och ta ingen skit;)

BamseLepusM
0

Det är min kompis som skrev det andra inlägget
Jag vill bara få extra svar

Maria
0

Hur gamla är ni?

/Maria

Calcifer
0

Tror ålder kan spela in här, som Maria är inne på. Du behöver inte säga exakt, men det kan nog hjälpa om vi vet på ett ungefär. Sen även om ni går i samma klass eller liknande, för det gör också skillnad på hur ni bäst ska hantera det.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Zefirka]
1

Du kanske såg att jag redigerade ditt inlägg, jag la bara till etiketter så du vet. 😊

Sindri
0

Det är svårt att veta vad ni menar med troublemaker. Ställer hon till med osämja er emellan eller utåt mot andra, eller tycker ni att hon är allmänt störig?
Eller är det så att ni helt enkelt inte tycker om henne?
Om det är speciella saker hon gör kan ni vänligt tala om för henne att om hon fortsätter så vill ni inte vara med henne. "När du gör/säger si eller så så tycker vi det är jobbigt".
Hon kanske inte förstår hur ni upplever henne, och att ni tycker hon är jobbig, men det ger henne en chans att ändra på sig.

Är det så att ni helt enkelt inte tycker om henne och bara inte vill vara med henne så är det bästa att faktiskt säga att ni vill vara själva.

Att hon kommer att bli både ledsen och sårad får ni räkna med. Det kanske inte är första gången hon råkar ut för att bli bortvald och det är alltid ett trauma.

Det finns de som inte förstår alla "sociala koder" som vi har i vårt samhälle. De blir ständigt utfrusna och övergivna, ibland mobbade. Det vore mycket bättre om de som anser sig "normala" skulle på ett fint sätt tala om att det inte känns ok att man gör eller säger si eller så.

Ni skulle kunna ta hjälp av er lärare i skolan som känner den tjejen och kan se andra saker än de ni ser, och som har en annan förståelse för hur ni kan lösa problemet.

BamseLepusM
0

Vi är 12 år gamla, vi går i samma årskurs men inte samma pararellklass. Med troublemaker menar vi att hon ställer till med bråk, mini medlar och hemrigningar. Vi vill heller inte umgås med henne just för att vi inte vill hamna i bråk och det är inte kul.

Sindri
0

Jag vet att som barn så ser man andra saker än vuxna, och sånt här känns svårare. Finns det ingen lärare ni kan ta till hjälp för ett samtal alla tre? En vuxen kan hjälpa er att förklara att ni inte gillar hennes sätt och kanske kan få henne att förstå hur ni menar. Människor kan faktiskt ändra på sig. Hon kommer att bli sårad, för antagligen förstår hon inte hur andra uppfattar henne.
Men på rätt sätt kan hon så småningom bli tacksam för att hon fick chans att ändra sig.

BamseLepusM
1

Hej! Tack för alla tips vi har löst det nu och är vänner, en vuxen hjälpte till.

Sindri
0

Så bra. De var moget av er att ta tag i detta och lösa det så fint. 👍

Calcifer
0

Bra av er att ta hjälp av en vuxen! Inte för att man inte kan göra det när man är äldre, men ofta när man är yngre är det också rätt lätt hänt att man säger saker man verkligen inte menar men bara för att det är så mycket känslor som stormar. Då kan det vara smart att få stöd av någon vuxen så ingen säger nåt de ångrar.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"