Veckans fråga v. 35
Vi i admin på Vänskap iFokus har bestämt oss för att starta igång veckans fråga igen, då vi vill försöka då sajten aktiv igen. Frågorna kommer självklart handla om vänskap.
Har ni några vänner kvar från när ni var små?
Många vänner växer ifrån varandra när de blir äldre, men har ni några kompisar kvar från när ni var barn som ni fortfarande är vänner med? I så fall, hur gamla var ni när ni träffades för första gången?
- Redigerat 2024-08-27 19:00 av [Zefirka]
Ja, jag är fortfarande nära vän med min allra första bästis även om vi inte umgås lika mycket längre.
Jag skulle tippa att jag var fyra månader och hon några dagar när vi träffades första gången, vi bodde grannar när vi växte upp.😃
Vi har följt varandra under åren, inte minst genom att våra mammor varit nära vänner.❤️
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Jag är fortfarande go’ vän med en klasskamrat från små skolan och vi bodde även på samma område Hökåsen , vi va 6-7 år , det är så roligt och fantastiskt att fortfarande ses och ha skoj ihop.
Nu har det gott ca 58 år och vi pratar med varandra så gott som varje dag.
Imorgon Torsdag ska vi ses på stan och äta lunch, min dotter ska följa med. Min väninna Anki är min dotters Gudmor . ❤️
Min väninna följde med mig till min dotter en kväll , hälsade på min dotters familj .
Så trevligt.
Fick ett foto av min dotter när hon hade köpt nya glasögon 👓 så snygga ! 😊👍❤️
HH 🙂
#1:
Va skoj för er!! 😃🤩
HH 🙂
Nej det kan jag inte påstå. Hade en vän som jag träffade när vi var nio, men vår vänskap har runnit ut i sanden. Det började med att hon höll med en massa av JK Rowlings korkade uttalanden om transkvinnor och sen dess har jag hållit avstånd och hon har inte försökt ta kontakt heller. Sågs sist för fyra år sen tror jag och mer blir det nog inte. Vi var bästa vänner från ålder 16, så det känns lite trist. Men samtidigt är det svårt när jag har flera kompisar som är just transkvinnor att veta att denna vän anser att de inte är riktiga kvinnor och dessutom är ett hot mot oss.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
- Redigerat 2024-08-28 12:27 av Calcifer