Vänskap iFokus

Vänskap

Etikettveckans-fråga
Läst 47 ggr
[Zefirka]
1

Veckans fråga v. 52

Har du någon vän du varit vän med väldigt länge?
Hur länge i så fall?

[Zefirka]
2

Jag har en kompis jag varit vän med sen jag var 6 år gammal, det är den kompisen jag varit vän med längst som jag fortfarande är vän med idag.

91Marran
1

Har en vän som jag blev vän med 2007. Första året på gymnasiet. Vi kände till varandra innan men var inga vänner då.

Mvh
Mig

Soligajag1
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en underbar vän / klass kompis som jag har kontakt med än idag,
Vi har känt varandra sen vi va 7 år , vi är 65 år nu, så vi har känt varandra många år. . 😀🤩🥰
Hon är även min dotters gudmor , 😍

HH 🙂

Calcifer
2

Den jag var vän med längst handlade det om drygt 20 år. Mer kanske. Men hon har visat sig att hon är transfobisk och jag kan inte ha sådana människor i mitt liv.

Annars min bästa vän, vi har väl varit vänner i 12 år eller så nu.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

_Fisken
0

Jag jobbade med Per mellan 1987-1989 och hängde ihop med han (på jobbet) mesta delen hela tiden. Vi gick tillsammans ut på underhållsuppdrag på en stor fabrik. Det var i en stad 65 km söder om min hemmaort.
Nu flyttade jag till denna stad förra året och knöt an igen med han men då i den privata sfären. Mycket roligt. Han är precis som han var "back then". Pratig. Aldrig tyst. Alltid nåt att säga. Trivs med honom. Under helgen som var så föreslog han musikfestival på lördagen. Han tog med en till kompis så vi hade en trevlig stund med vin, pizza och öl innan vi gick till Festivalen.
Jag har några fler vänner också som jag umgås med. De är sedan 1985 typ. Men Per är vän, de andra är nära bekanta. Det finns en skillnad.