Sajtregler & Nyttig Info
För att alla ska trivas på en sajt så finns det givetvis sajtregler! Först och främst vill jag hänvisa er till att läsa iFokus generella skrivregler som gäller för alla sajter.
Annars har Vänskap iFokus inga egna sajtregler men det är viktigt för oss alla att vi håller en god ton på sajten och bemöter alla med respekt. Hänsynslöshet och ovårdat språk kan riskera i att du blir får skrivförbud från sajten en tid och om upprepade kommer på tal så får du total skrivförbud från sajten.
Men vad vi däremot har är lite nyttig information till sajtens medlemmar som kan vara värt att ta del av för att ingen ska råka i knipa.
1.Tänk på att INTE ge ut privat information om dig själv såsom telefonnummer och e-postadresser på sajten då alla kan se vad du skriver.
2.Vi är på nätet och ser inte varandra “face to face” vilket innebär större risker. Du kan aldrig 110% ta en användare för att vara exakt samma person i det verkliga livet. Extra viktigt ifall du vill träffa någon IRL som du pratat med på sajten men aldrig träffat i verkligheten.
-Därför är det bra att vid första möte ha med sig någon som man känner ifall något skulle hända.
-Att båda med parterna bestämmer sig för att träffas på en offentlig plats där det finns folk.
Detta för att alla ska vara så säkra som möjligt!
3.Vi har etiketter för alla län i Sverige. Om du önskar att prata med någon från ett visst län som du befinner dig i vänligen skapa ett inlägg med just den etiketten som passar ditt län!
4.Använd sajtens etiketter eller lägg till nya etiketter som är relevant för ditt inlägg när du väl skapar den! Ni bör ha etiketter annars blir det svårt att hålla ordning på sajtens alla inlägg och artiklar.
5.Det är inte tillåtet att göra reklam för andra sajter samt göra reklam överhuvudtaget på sajten utan värdens tillåtelse. Ifall du vill göra reklam, skicka ett PM till mig. Även smygreklam kommer att upptäckas. Inlägg med reklam tars bort och beroende på situationen så varnar eller förklarar jag.
6.Då det blir rörigt med flera "Vänner sökes" trådar som folk postar enskilt så hänvisar jag nu alla till att skriva ifall ni söker vänner i våran Vänner sökes - Tråd
Trådar som skapas i syfte för söke av vänner kommer att från nu låsas och vi hänvisar till vår Vänner sökes - Tråd.
Nu ska jag inte ta upp mer av er tid och när ni har förstått iFokus Generella Skrivregler och resten av inlägget så är det fritt fram att prata på sajten!
Skrivet av värd MEML 16 Maj 2022
Redigerat av värd MEML 19 Juli 2022
- Redigerat 2022-09-14, 18:54 av [EM_L]
Bra.
Dock är funktionen skrivförbud/avstängning samma sak.
Oj. Råkade komma åt anonymknappen. Sorry. 😅
'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland
Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te & Vikingar
"If only I could be a merman" / Billy 🧜♂️
#3: Oj! Skrev visst fel men det ska jag ändra nu. Också jo det är lätt hänt att man råka komma åt den knappen.
#4: ingen fara så, men tänkte att det kunde vara bra att förtydliga det. 😊
Ja, precis.
Har även hänt att man kryssat i moderatorikonen oavsiktligt. 😂
'We're All Mad Here'
#5: Jo det har hänt mig några gånger iallafall 😂
#6: Ah, då är jag inte ensam om det iallafall. 😂
'We're All Mad Here'
En regel har lagts till angående reklam på sajten då jag såg att jag hade glömt bort det. Regeln om reklam är punkt nummer 5.
Låser även tråden för att undvika onödiga kommentarer.
- Redigerat 2022-09-14, 18:54 av [EM_L]