Kärlek på lägret ❤️
Hej! Jag var nyligen på ett ridläger och träffade många fina kompisar och blev kär i en av tjejerna. Jag och vännerna fortsatte skriva via Instagram där de följer mig. Råkade skriva i en reel att jag var bisexuell och då fick jag meddelande från en kompis som vi kan kalla för kattten erkände att hon också var det och berättade att hon var kär i en annan kompis som vi kan kalla för tigern. Fem minuter senare frågar tigern chans på mig och jag vill svara ja men eftersom katten är kär i henne så känner jag mig taskig om jag svarar ja eftersom jag vet att katten gillar henne. Hur ska jag göra här, tänker jag då. Någon som har tips?
Du styr ju inte vem tigern gillar. Du kan inte ro för att hon gillar dig och om du tackar nej kommer hon inte plötsligt gilla tigern.
Men du måste själv välja vad du är bekväm med.
- Redigerat 2023-07-04 12:13 av [Undertaker]
#0: gör det du känner dig mest bekväm med. Det du känner blir rätt för dig, du kan inte styra över vem någon annan gillar :)
Följ ditt hjärta som man brukar säga. Gör det som känns rätt. Du kan inte styra nån annan som sagt.
Nej, det var inte det jag frågade heller.
#1: Ser att der ska vara katten och inte tigern andra gången…
#4: blir svårt då man själv inte vet hur du känner. Vill du och känner att du är bekväm med det så kan du väl svara ja och förklara för den andra personen hur du tänkte och känner.
#0: Om du vill bli ihop med henne så bli det! Du ska inte anpassa sig efter vilka andra gillar, utan gör det som känns bäst för dig!
Jag förstår att det är en knepig situation.
Hur nära vänner är du och katten ?
Risken är att du förlorar henne om du säger ja till tigern.
Tänk igenom är det värt det ?
Är intresset för tigern stort så du inte vill säga nej ?
Ingen annan än du vet hur du riktigt känner.
Om du säger nej till tigern …….hur känns det och att du väljer kattens vänskap framför tigern.
Fanns ditt intresse hos tigern innan du fick frågan ?
Lycka till med ditt beslut.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2023-07-04 17:17 av beem
Är rätt löst nu. Katten o tigern blev tillsammans. Jag visade tigerns meddelande och katten pratade med henne.
#9: Hur känns det då?
Okej 🙂
#9: jättebra att det löste sig!