Vänskap iFokus

Vänskap

Etikettervänskapvännerskojighetertipsochtricks
Läst 69 ggr
[EM_L]
3

Skojigheter med Vänner

Då det önskades trådar med tips på vad man kan göra med vänner, film/serie tips och andra skojigheter gällande när man ska umgås med vänner så skapar jag en tråd!

Här kan man dela med sig av lekar man kan göra både IRL och över nätet, filmer eller rekommendera bra sidor och spel där man kan göra det tillsammans. Eller har du kanske tips på något speciellt vänskapsarmband man kan göra eller andra pyssel för vänner? Bara berätta på!

[EM_L]
1

Själv tittar jag på Stranger Things andra säsongen då jag aldrig började på andra säsongen då den kom ut och såg första som 12-åring. Blev så skrämd av serien att jag lovade mig själv att aldrig titta på denna hemska serie igen 😂

Men iallafall kan jag faktiskt rekommendera den som en serie man kan se med sina vänner eller andra människor överhuvudtaget!

Tycker också att Studio Ghibli filmerna kan vara mysiga att titta på tillsammans med vänner vilket jag gjort flera gånger.

[Undertaker]
1

Något som är roligt att spela med vänner online, istället för att träffas, är Gartic Phone. Man är friare en i Skribbl eller liknande online spel plus att det fortfarande inte kräver att man behöver ladda ner något. Finns massa inställningar och är väldigt sysselsättande.

https://garticphone.com/sv

Viskleken online! Spela det populära spelet nu gratis
Liz85
2

Såg att det var lekar som efterfrågades irl och över nätet. Min irl-lista har visst inte tema lekar till 100%. Men jag kan kasta ut den ändå som tips till de som har lite idéstiltje..

Irl:

1. bouldering (klättra på väggar utan lina), kräver ingen instruktör vad jag vet.
  2. Gå på BIO
  3. Sällskapsspel/brädspel hemma hos någon. (Allt behöver inte vara digitaliserat)
  4. Ta en inlinestur tillsammans eller gå ihop ett gäng o köra inlineshockey.
  5. Besöka badstrand (sommaren närmar sig)
  6. Utmana er i något. Tex köra höghöjdsbana trots höjdskräck.
  7. Minigolf
  8. Kubb

Bara fantasin sätter gränser! :)

Över nätet då, där har jag ett spel som är roligt som man kan köra med kompisar också. 🙂

1. Drakensang online.
    Väldigt roligt spel som inte behöver kosta något om du inte vill. Det är roligt spel när du spelar själv men blir än roligare när du spelar med någon annan. Man kan vara upp till 5 spelare i en grupp som springer runt och har ihjäl olika slags monster.