Presentationstråd
Något annat som kan vara bra när man ska bekanta sig med andra medlemmar eller eventuellt nya medlemmar är en tråd där man kan presentera sig själv! Såklart enbart ifall man vill… det är inget tvång.
Berätta vad du vill att andra ska kalla dig, kanske ålder och berätta kort om vad du tycker om! Helt enkelt en liten presentation som inte behöver vara världens längsta.
Tänk dock på att inte ge ut allt för privat information och särskilt inte e-post och telefonnummer. Om du vill dela med dig sociala medier så är det okej, men det är du som ansvarar för vad som händer härnäst. Alltid ett tips att man säger att man kan ge ut sociala medier till en person i privata meddelanden!
Så, vem är sajtens medlemmar? Får vi en liten presentation av er alla?
Draken kallas jag för, både här på forumet men även privat. Att jag kallas Draken här på forumet beror nog på att mitt nick är såpass långt, så det är enklare att bara förkorta det till Draken 😉
Privat kallas jag för Draken eftersom jag är ganska bestämt, jag vet vad jag vill och folk tycker nog att jag kan vara ganska skrämmande ibland, om jag lägger den sidan till 😉
Annars har jag nyss fyllt 50 och jag är gift med min ungdomskärlek sedan 30 år tillbaka. Vi har 9 gemensamma barn i åldrarna från 14 till 33 år.
Jag administrerar flera siter här på iFokus, både som Sitevärd och Medarbetare. Jag har varit medlem på iFokus sedan Februari 2013. Jag blev ganska snabbt Medarbetare på Akvariefisk iFokus, eftersom jag redan då hade mycket erfarenhet med akvarium sedan många år tillbaka. 2 år senare tog jag över som sitevärd, och den siten är fortfarande "mitt lindebarn". Och mycket aktiv än idag.
Mina största intressen förutom familjen är mina hundar och mina akvarium/terrarium. Tyvärr har jag varit tvungen att avveckla de flesta terrariumen då orken inte riktigt håller.
Undrar ni något mer om mig, så är det bara att fråga på.
Nelly heter jag 😊 (står i signaturen 😂)
11 år fyller 12 detta år
Jag älskar djur, har en guldhamster hemma och 2 afrikanska jätte snäckor. Jag har även ett intresse för hästar och djur över lag.
Jag är Medarbetare på några tex här, exotiska djur i fokus, djur pyssel i fokus och tycker det är super!
Favvo färg turkos!
Om ni undrar något mer så fråga på
Har ju presenterat mig redan men får väl göra en presentation här också som sajtvärden 😉
Em är mitt namn som jag använder på nätet och står för M som då låter som em när man uttalar bokstaven. Är en 18-årig tonåring som är också en del av HBTQ+.
Varit Medarbetare på några få sajter genom åren och är nu Medarbetare på Teckning iFokus som säkert de flesta känner till här, men också Medarbetare på Omplacering. Och nu värd för den här sajten! 😊
Djurintresserad och har haft alla möjliga typer av djur i mitt liv såsom katt, andra kaniner, undulater, fiskar, drakmalar och grodor men har även skött om hästar och ridit samt haft en hel del hundar runt omkring mig som jag inte ägt men passat. Nu för tillfället har jag ju min dvärgvädurshane Bevies på 1,4 år.
Också som nämnt är jag intresserad av fotografering, natur, viss mode och skönhet, k-pop (BTS främst), anime, manga, Webtoons (Främst Omniscient Reader, Another Love och Secretary Out Of Order) och manhwas. Skriver även på mina egna böcker och fanfictions då på Engelska!
Drömmen är att få bli en frilanserande fotograf och illustratör som kan resa världen över medans jag jobbar åt olika företag!
Favoritfärgen är lila även om jag älskar alla färger. Älskar också bärnstensfärgen 😍
Om du har några fler frågor om mig så är det fritt fram att ställa dem, dock inte allt för personliga 😉
Hejsan!
Hillevi heter jag , här är jag Soligajag1 och det känns verkligen som jag i ett nötskal.
Jag kommer från Finland , kom till Sverige som 6-åring. Pratar flytande finska , engelska , lite spanska.
Jag älskar solen , njuta till fullo .
Sedan har jag andra intressen som att skriva poem, dikter och Noveller.
Jag är sajt värd på Poesi här . / Kika in vetja och läs .
Jag har jobbat som Restaurang biträde dem senaste 15 åren. Trivs mycket bra med det. Jag älskar att baka och laga mat. Det är min passion.
Har även Loppisar här i lokalen, i lekparken , på torget och andra verksamheter.
Har familj och barn , barnen är vuxna så dem har sitt eget liv.
Pappa min är 93 år så honom tar jag hand om på det bästa sättet.
Gräddar pannkakor till honom på morgonen , åker till honom med det och så äter vi frukost tillsamman. Så mysigt.
Har 2 katter som är bröder , fyller 14 år den 1 Juli , Knatte och Tjatte .
Har andra intressen som att ha tjej kvällar , vi är 4 st som turas om att laga mat till varandra . Mycket kul . Sen "babblar" vi om olika anekdoter + maten vi ätit + desserten.
Sedan läser jag mycket , fick förslag från min syster att lyssna på en bok , jag försökte en gång men somnade inom kort. Sedan provade jag igen och blev fast , så jag har varit medlem på Storytel några år. Nu lyssnar jag på Sofie Sarenbrant senaste som kom ut igår, Själsfränden. Mycket bra bok.
Sen skriver jag poesi , poem och Noveller.
Det är en andra passion .
Bifogar ett foto på en del av mina bakverk. Bullar , Limpor och vanilj pannacotta.
Nu vet du en del om mig.
Soligajag1/ Hillevi
HH 🙂
- Redigerat 2022-05-25 07:23 av Soligajag1
#4 välkommen!
Jag heter Astrid 🙂 och mitt smeknamn är Asti
Jag gillar många olika saker bland annat så älskar jag djur ( speciellt hästar ), rita mm
Mina favorit färger är blå och turkos.
Jag har en katt som heter Chi och en ponny som heter Dinny.
Jag går på mellanstadiet
Om någon undrar något mer så är det bara att fråga.
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Välkommen alla! Alltid roligt att se nya människor eller ny-gamla som man sett på andra sajter hahah.
Jag heter Lisa.
Min favoritfärg är grön/lila
Jag har en katt som heter Lusy.
Mina intressen är : Teckna,rida,spela spel (Både på datorn och irl),mm
Jag är en pigg och glad tjej.
Ah en sak till.
Jag hatar myggor
Tjena^^
Tass opp!
Hej!
Jag är en tjej här på 11 år, alldeles snart 12.
Själv är jag intresserad av tennis, att teckna, växter, att bada, sommaren och så mina djur.
Jag har tre akvarier med fiskar hemma. Här på forumet heter jag Zefirka, och det är min favvofisks smeknamn.
Jag är dessutom Medarbetare på några sajter här. Det är på Akvarium, Barnens, Skojigheter och så Vänskap. Så om ni har något problem angående sajten, eller kanske bara prata, kan ni vända er till mig.
Favvofärger har jag många, bland annat ljusrosa, pastellgul, turkos, ljusblå m.m
Men turkos vinner nog ändå!
Om ni undrar något mer om mig, fråga på! Annars går det att gå in på min beskrivning om det kan hjälpa ;)
- Redigerat 2023-06-18 09:12 av [Zefirka]
Uppdaterad presentation:
Halloj!
Jag är då Nelly, Medarbetare här.
Jag fyller 13 iår, mina intressen är hästar, ponnytrav och judo. Husdjuren här hemma som betyder något otroligt för mig är då 3 hamstrar, 2 leopardgeckos och 5 afrikanska jättesnäckor. Jag älskar djur med andra ord ;).
Hoppas det har kunnat svara på någon fråga ni haft om mig, annars är ni varmt välkomna att fråga här i tråden eller på pm .