Vänskap iFokus

Vänskap

Etiketter: övrigthurvardindag
Läst 240 ggr
[Lilium]
3

Hur var din dag idag?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland kan det vara så att ingen har frågat dig hur din dag har varit, och då kan det kännas skönt att ha någonstans att vända sig till för att berätta om sin dag.

Här kan ni skriva hur du haft det idag eller om det var något spännande som hände eller en "vanlig" dag.

• Redigerat 2022-05-16 18:22 av [EM_L]
Pådrift?
0

Kan börja. Vaknade extremt trött idag, om man nu kan kalla det att vakna alltså 😅
Dagen har rullat på i den känslan, och nu ska jag äntligen snart få lägga mig. Hoppas jag vaknar åtminstone lite piggare…

Att flyga är att misslyckas med att falla.

[Lilium]
0

Jag sov bra idag men var lite "tjurig" eller vad man ska säga.. Jag vaknade på fel sida helt enkelt och störde mig på mycke under dagen men annars har det varit en hyfsat bra dag 😀

Pådrift?
0

Klassisk "vakna på fel sida", känner igen det. Ingenting blir riktigt bra fast det egentligen har bra förutsättningar att vara det😅
Känner mig generellt lite piggare om dagarna nu. Vet inte riktigt varför, men känns ju bra 😁
Hyfsad dag igår, hoppas på detsamma idag☺️

[Lilium]
1

Dagen kna inte starta bättre än när mna får en high five av sin hamster 😂

Pådrift?
0

😅🙌

[EM_L]
1

Gjort mycket idag och hade en redovisning i Naturkunskap och Idrott. Något slags Idrottsprojekt. Skulle redovisa med min elev assistant istället för lärarna och jisses så mycket teknikstrul i att spela in redovisningen!

Fick göra om säkert 10 gånger innan jag fick en video att lämna in… tog 1,5 timma 😅🥲

Annars varit mkt jobb med skolarbete och sajten så är väldigt trött nu. Sover nog gott för en gångs skull inatt.

[EM_L]
1

Vet att det blir en jobbig dag. Har redan huvudvärk och ska gå igenom skoldagen med fullt fokus på att bli klar med skolarbete. Också ärenden som ska göras… lyckligtvis verkar pappa vara den som sköter inhandligen av mat idag iallafall.

[Lilium]
0

#7 åh ajdå jag vet hur det känns 😅

lycka till med allt!

idag är en "bra" dag jag var å hälsade på en skola och det gick bra ( ska börja där i höst)

men alla stirra så jag fick lite panik haha..

[EM_L]
0

#8: Jo fortsatt hårt skolarbete… 🥲

Ah lycka till där i höst! Jag tror att det kommer att gå bra för dig!

[Lilium]
0

#9 tack!
Men man blir nervös haha

Soligajag1
0

Godmorgon !

Idag ska jag till Stadshotellet här i Västerås som har ett gemensamt arbete med arbetsförmedlingen . Det kommer olika företag som presenterar sig inom Kök Restaurang , jag har blivit kallad eftersom jag är arbetslös, blev det när coronan kom.

Tar med mitt CV och lämnar det till företagen.

Hoppas detta går bra. Vill jobba några år till.

Håll tummarna för mig att det går bra och att jag får ett gensvar.

HH 🙂

[Lilium]
1

Idag ska vi ha friidrotts dag i skolan har har knappt sovit så vi får se hur det går 😴

Soligajag1
0

#12:

Lycka till och hoppas det inte regnar , inte kul med friidrottsdag i regn.
Kram

HH 🙂

[EM_L]
1

#12: Oj se till att ta det lugnt och få i dig vatten och mat. Ingen kul att gå på friidrott utan att ha sovit. Men lycka till!

Min dag hittills är huvudvärk. Måste göra en svenska essä som ska vara klar idag.

EquusCaty
1

Idag har jag varit på ridläger !

Jag är väldigt glad och jag tyckte det var roligt.

Tjena^^

[EM_L]
1

Absolut skit 😀 Måste kontakta vårdcentralen angående psykolog.

Soligajag1
0

#16:

Hej , Åhh va jobbigt 😩 Stackars dig, massor med styrke kramar 🥰😊❤️❤️❤️❤️

HH 🙂

[Lilium]
1

#16 ajdå!
Styrkekramar ❤️

EquusCaty
0

#16: Styrkekramar från mig med❤️

Tjena^^

[EM_L]
1

#17 , #18 & #19 Tack hörni, mår lite bättre nu.

Har haft en bra dag idag faktiskt, trots att mina händer gör så fruktansvärt ont. Har gjort trädgårdsarbete åt en familjevän som behövde hjälp mot betalning. Varmt var det ute men väldigt trevligt att få sommarjobba…. eller som jag vill säga, lite terapi.

Blir nog dock film nu och att ta det lugnt på så sätt.

[Undertaker]
1

Huvudvärk idag igen. Tror det beror på att jag börjat dricka för lite igen. Man känner sig så obrukbar när man för det mesta ligger runt och försöker sova eller på något vis få smärtan att bli lite svagare.

[Lilium]
0

Bra, tittat ut över lofoten berg och sten ska snart ta en kvällspromenad.

Vi får hålla tummarna för midnatts sol

EquusCaty
1

Toppen !
#20 bra att du mår bättre

Tjena^^

Soligajag1
0

#20:

Så härligt att du mår bättre . Värmande kram// Soligajag1

HH 🙂

[Lilium]
1

Hoppas att det blir en relativt bra dag, jag tänkte att jag skulle vara emd kusinerna som är här (de pratar bara engelska)
Och så ska vi på urnedsättning så det blir nog som det blir…

Det är min morfars pappa som har gått bort. Jag hade ingen stor koppling till honom.. Senaste gången jag träffade honom var jag 2år..

[Lilium]
1

Kan säga redan nu att det blir en dålig dag.

Jag ska få sätta upp mål för vilka betyg jag vill nå (realistiskt. Och som mål)
Och jag satte mig med pappa och skrev E på matte och D i början då det är ämnen jag har lite svårt för men endå tycker det är ok. Jag får rätt på prov och så i dem ämnena. Men jag vill inte satsa för högt då jag inte mår så bra psykiskt.

Så till saken så frågade han vad betygen betydde. Och jag svarade då att F e underkänt, E är godkänt. Jag hadde bästemmt med en lärare att jag skulle satsa lågt. Då jag aldrig haft betyg samt att jag ville veta vart jag låg. Hon tyckte att D, E skulle funka då.
Pappa googlade vad det motsvarade. Kan tillägga att jag pratat med pappa om att jag inte vill satsa så högt.
Han uttryckte sig på ett sätt så att jag kände mig dålig.
Jag gick iväg och sade "då får vi göra det här imorgon, om du ska hålla på" snäste jag då jag blev sårad.
Han kom efter mig och tyckte att vi skulle prata om det. Men jag ville inte det. Dessutom skulle jag ha missat bussen. Jag sade att jag kunde ta det med min lärare då man kunde få göra det. Han lät upprörd och sade" Nej, vi ska ta det om det var vi som skulle ta det. Jag försökte snabbt gå där ifrån. (jag blev nästan rädd för honom)
Han försökte krama mig och jag skrek "stop, släpp" han släppte och sade att det inte alls vad meningen att det skulle bli såhär. Nehe, börja lyssna. Nu står jag på bussen.