Vän/mentor
Hej, jag är en man i yngre 30 årsåldern och känner mig lite vilsen i livet just nu. Egentligen har jag en del vänner men jag skulle gärna vilja prata med någon som liksom jag tenderar att ”tänka för mycket”
Du får gärna vara äldre än mig och gärna kvinna, dels för erfarenheter (skulle gärna ha ”kvinnliga perspektiv”på vissa saker) och dels för att jag hitintills upplevt att män kommer med ”lösningar” i för hög utsträckning. Det jag vill ha är någon att bolla tankar med, idéer att bygga vidare på och någon som behandlar mina tankar på samma sätt. Men känner du att du är likdan får du gärna höra av dig oavsett ålder och kön.
Jag är i en långvarig relation och letar inte efter någon att flirta med utan just vänskap, men gärna att vi kan prata om allt.
Till att börja med vill jag inte ha några foton och kommer inte att skicka några heller.
Du får gärna skicka PM men känner du att du vill veta något mer om mig för du gärna ställa frågor här. Har du andra frågor eller tips eller så får du gärna skriva här också.
Jag vill inte bara själv ha en vän utan är gärna en tillbaka också.
Ha en fin dag alldeles oavsett om du kommer att höra av dig eller inte.☺️
Att flyga är att misslyckas med att falla.
Om du kan ge något exempel på ämnen du vill diskutera kan det bli lättare för den som läser här att se om ni passar ihop. 🙂
#1: tja tänkte på det men grejen är att jag vill lära känna personen/(erna?) och se efterhand, att vad vi pratar om beror på vår hur relation utvecklas. Men något att gå på är väl att jag är rätt så ointresserad av sport, motorer och teknik i övrigt är jag mer eller mindre intresserad av det mesta. Får vi bra kontakt kanske vi kan prata drömmar,rädslor, relationer osv.
#2: Bra, de där exemplen hjälper säkert. Just att hitta gemensamma intressen brukar vara till hjälp för relationer mellan mentorer och adepter.
#3: Det är nog sant, men tänkte lite att jag inte vill definiera ramen alltför mycket heller, kunde ju vara intressant med någon som är "lite lagom” olik också 😅
Men tack för input☺️