Annons:
Etikettövrigt
Läst 541 ggr
catrina1985
2020-07-11 20:05

Har en sjukdom

Hej

Jag har för 4 år sedan blivit sjuk i schizofreni och vill så gärna kunna kommunicera till mina vänner som det är. Jag har provat men vissa har tagit avstånd. De säger att det inte beror på min sjukdom, men det är den gemensamma nämnaren i de relationer som inte längre fungerar. Det är en stor förändring i mitt liv och är i behov av vänner som förstår och accepterar detta. Det är dessutom svårt att alltid vara positiv då vissa stunder med denna sjukdom är svarta och man känner sig riktigt nere (vill ju inte bli en belastning). Hur ska man bete sig? Ville väl mest skriva av mig i den här funderingen kring varför de tagit avstånd. Jag behöver verkligen att de vänner jag har hör av sig när jag själv inte orkat. Någon som har någon liknande situation eller tips?

Annons:
91Marran
2020-07-11 21:15
#1

Jag har samma problem med vänner. Vi är ett gäng som umgås. Har inte träffat de sen nyår, förutom min bästa vän. Träffade dem i lördags och jag fick mersmak. Det var min bästa vän som undrade vad jag skulle göra. De frågar någon gång ibland men jag har haft ursäkter. De träffas nästan varje helg. Hör gärna av dig om du vill om din sjukdom. Kan prata öppnare på pm.

Mvh
Mig

[Magica2021]
2020-07-29 15:30
#2

Jag har oxå en psykiatrisk diagnos. Jag har dissociativt syndrom med overklighetskänslor derealisation o depersonalisation. Jag saknar vänner. Mina har oxå försvunnit med min ohälsa som orsak skulle jag tro. Nu har jag oxå fått veta att jag har en hjärntumör. Det är ALDRIG ngn som frågar hur jag mår. Och jag håller på att bli galen av ensamhet Var hittar man nya vänner när man som jag knappt vågar lämna hemmet? Jag tror de tar avstånd för detta skrämmer och de vet inte vad de ska säga till mig. Okunskap och rädsla. Det tror jag.

Upp till toppen
Annons: