Annons:
Etikettövrigt
Läst 916 ggr
Arcade-Foodie
2019-07-22 23:56

Kämpigt att ha vänner

Hej allihopa :) Jag har inte exakt många vänner, har en barndoms vän kvar och en kompis på universitet, så har helt enkelt 2 kompisar nu. Resten har jag tappat, då jag verkligen har isolerat mig själv. Är väl bara en tidsfråga innan de försvinner från mitt liv. Även de vänner jag spelade massor med, pratade princip med dem varje dag om nästan allting. Slutade jag med helt efter jag blev ihop med min före detta kille. Man kan säga att han förstörde min vänskap med dem… Nu har jag helt enkelt byggt upp en mur runt mig själv. Vilket gjort att jag helt enkelt känner mig tom. Jag har många osäkerheter som person, som byggts upp från när jag var liten. Kan inte längre lita på folk, då jag aldrig känner mig trygg. Vad kan man ens göra för att behålla de få vänner jag har kvar och hitta nya. Vet inte ens hur man håller en vettig konversation med folk, det blir bara så obekvämt.

Annons:
Melonclementin
2019-08-03 09:32
#1

Börja med att höra av dig och öppna upp dig med vad som hänt. Tänker att det kan ge en starkare relation och när man väl öppnat upp sig för en vän är chansen stor att hen öppnar upp sig tillbaka.

Briza23
2019-08-05 09:25
#2

Hej,hej Har inget riktigt svar till det du går över, men ville säga att jag är i ungefär samma situation. Ibland så är det bara spontanitet för att hitta vänner. Man kanske kan ta det lättare än något måste? om du vill så kan du meddela mig.

Arcade-Foodie
2019-08-17 11:01
#3

Har tagit tag lite grann och tänker försöka hitta på saker med mina vänner. Tvinga ut mig själv från huset. Vad kan man göra med vänner mer än att gå ut och käka. Tycker det är så tråkigt att bara gå ut och käka/ fika. Har inte exakt någon speciell hobby, så kan pröva på det mesta. Så länge det inte är Liseberg/nöjespark. För mycket folk och jag blir åksjuk utav allting, min höjdskräck hjälper inte heller… Har inte gjort något under hela sommaren, så får försöka göra något till hösten och se vilka vänner som har lust att göra något.

SoulPain
2019-08-21 01:58
#4

Man behöver inte hitta på saker ute med vänner, själva poängen är att man bara kan snacka utan att känna någon press, eller bara sitta i samma rum och göra olika saker. 

Du skriver att du aldrig känner dig trygg, så när du hittar en vän du kan umgås med utan att känna någon press, då är du trygg.

Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime - Lao Tzu

Arcade-Foodie
2019-08-21 12:30
#5

Blir nog väldigt svårt att känna mig trygg, när jag som person känner mig inte helt trygg med min familj och syskon. Ända personen jag litar på fullt är min lillebror och jag har 4 äldre syskon. Så att hitta en vän jag kan lita på helt kommer kräva mycket från mig. Har blivit bättre med åren, då jag inte längre har grov ångest när jag går ut från dörren. Bara lätt oro ^^

Upp till toppen
Annons: