Annons:
Etikettdistansvänner
Läst 1461 ggr
My5665
2019-05-09 20:44

Kostar det pengar att ringa till vän i annat land

Hej min vän har flyttat till Indonesien och har ett medborgarskap. Vi pratar via instagram eftersom hon inte någon bra mobil. Hon vill face time men jag vet inte, kostar det inte pengar att face time i Indonesien eftersom det är så långt bort. Kostar det pengar att face time 7 Indonesien och i Sverige? Snälla hjälp mig.

Annons:
Honestyisdead
2019-05-09 20:56
#1

Jag brukar ha videosamtal med släkt i Thailand via Messenger på Facebook. Helt gratis.

kattöga
2019-05-09 21:30
#2

Om ni installerar WhatsApp  på mobiltelefonen så kostar det ingenting att ringa!

Nu har jag ingen koll på huruvida WhatsApp fungerar i Indonesien eller inte. Men jag ringer varje dag via WhatsApp, till användare utomlands (inom Europa och USA) och det kostar ingenting att använda varken chattfunktionen eller telefonfunktionen!

Om jag minns det rätt så står det någonstans att det inte kostar någonting en period i början, men vi har använt oss av WhatsApp i många år nu, och de har aldrig börjat ta betalt (jag tror det är pga nå't "byråkratiskt" skäl).

Edit: Ser nu att frågan gällde Face Time - så mitt svar blev nog lite fel…

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

My5665
2019-05-09 21:49
#3

Hon har inte en mobiltelefon utan andvänder sin mammas när hon ska logga in och prata med mig. Det är en så gammal ihop vikbar telefon. Vem tyvärr inte vad den heter.

Honestyisdead
2019-05-09 22:55
#4

Om det är en så gammal tele, har den ens kamera?

My5665
2019-05-10 07:41
#5

#4 Jag vet inte men… Ville bra säkerhets kolla.

Upp till toppen
Annons: