Annons:
Etikettövrigt
Läst 1933 ggr
Ispeakfluentmoviequotes
11/13/18, 12:32 PM

Otillåten vänskap

Vet inte riktigt om det jag vill ta upp passar in i denna sajt, men testar i alla fall… Jag började i en grupp för flickor från 13-18 år med trauma baserad behandling. I början var det bara jag och en till tjej, vi fick höra att under behandlingen så fick vi inte ha kontakt utanför bup trauma vilket är ett möte en gång i veckan. Anledningen till detta var att om det skulle komma fler in i gruppen så skulle de inte känna sig utanför, men eftersom att det bara var vi två än så länge så började vi skriva på instagram. Ps ingen kontakt alls är tillåten Senare blev vår vänskap mycket starkare och hon började sova över hos mig i flera veckor, sov hos henne också ibland, men hon trivs inte hos hennes foster föräldrar så det blev mer hos mig. Våra föräldrar visste att vi inte fick ses men eftersom att vi mådde så bra utav att träffa varandra tillät dem det. Det började en ny person i gruppen och alla vi tre passar jättebra med varandra, efter senaste mötet frågade vi henne om vi skulle lägga till varandra på instagram, hon sa att det var okej och jag och min vän började berätta om vår relation och att vi ses utanför gruppen men har velat inkludera henne. Dagen efter så hade bup ringt mina föräldrar och ville ha ett möte med mig för att dem hade fått reda på att jag och min vän ses osv. Nu är jag rädd att dem kommer separera på oss, kommer inte kunna börja eller fortsätta i en grupp utan henne. Vet inte vad dem kommer säga på mötet eller vad som kommer att hända.

Annons:
Honestyisdead
11/13/18, 8:21 PM
#1

Det var illa att dina föräldrar gick emot reglerna.

Risken är stor att ni kommer separeras, reglerna finns av en anledning.

Självklart kommer du klara av det även om det blir en ny grupp. Du klarade det ju första gången. Tror detta är en av anledningarna till varför man inte ska umgås privat i grupperna, man blir fäst vid varandra och det hämmar.

NiklasTyreso
11/18/18, 12:42 AM
#2

Kan man inte erkänna för bup att man bröt mot reglerna men att det kändes så bra att få ha en vänn? Gruppen kanske inte funkar, men oftast är det sunt att ha en vänn. De borde förstå det.

Upp till toppen
Annons: