Annons:
Etikettövrigt
Läst 2589 ggr
Catch87
2017-04-28 22:11

Nära vän

Jag träffade i höstas på en som skulle komma att bli min bästa vän. Känns som om jag känt henne i flera år, vi kan prata med varandra om allt osv. Hon är verkligen världens bästa vän. Vi pratar mycket och berättar på ett eller annat sätt vad vi betyder för varandra. Vänskapen har också visat sig i att vi har hållit varandras händer, strykt på varandra, kramats och lutat sig mot den andres axel. Jag tycker inte att det är något fel, för mig finns det många olika typer av kärlek, även om vår vänskap inte betyder att vi älskar varandra, men vi tycker om varandra. Det ersätter inte eller går inte att jämföra med kärleken till ens partner. Är någon av er så mot era vänner av samma kön? Är det konstigt att man är så nära varandra?

Annons:
Lia
2017-04-29 00:38
#1

Självklart är det normalt att vara så nära, det är ju underbart! Jag hade en sån vän, men det rann ut i sanden för 10 år sen. Så jag önskar bara att jag kunde stå så nära någon som du gör med din vän. Var glad över det! 🤗

Niseeu
2017-04-29 13:58
#2

Det är inte alls konstigt! Jag har också haft en sån vän vi var alltid tillsammans och sov i princip alltid över hos varandra när vi kunde även på vardagar, vi brottades ofta i sängen, om vi inte hade träffat varandra på två veckor så blev vi överlyckliga när vi sågs och sprang i varandras armar gav varandra en puss och kunde stå och kramas i flera i minuter, när vi låg och kollade på film kunde vi hålla om varandra, vi gav ofta varandra spontana pussar osv. Jag tycker det är otroligt underbart att du har en sån fin vän men jag tycker också att det är väldigt tråkigt att de inte är alla som får uppleva det.

Catch87
2017-04-29 17:15
#3

Tyvärr har vi fått höra lite saker om vår relation så vi kommer inte längre vara "fysiska" så mot varandra. Vi är fortfarande bästa vänner men att visa att vi betyder något för varandra på det sättet som vi gjort kommer inte ske längre. Hur man ska visa det på annat sätt vet jag inte. Att gå från att ha varit så mot varandra till inget är svårt. Tråkigt att andra inte kan acceptera att man kan vara så mot en vän utan att det betyder att man lever i ett förhållande, så att vi nu inte längre kan vara så. Ledsen över det men får gilla läget.

Niseeu
2017-04-29 17:46
#4

#3 Jag och min bästa vän då hade en väldigt stor vän kräts och vi fick aldrig några kommenterar om att vi var fysiska med varandra bland mina vänner var det väldigt vanligt att man gav sina vänner en puss höll i handen osv. Jag tycker inte att ni ska offra den fysiska biten av eran vänskap som också är en viktig del för er om jag förstår det rätt. Har era vänner problem med eran fysiska vänskap så är det deras problem inte erat så stå upp för er bäst vän relation och skit i vad andra tycker vill ni vara fysiska med varandra så ska ni vara det!

[SonjaG]
2017-05-03 16:29
#5

Men om det skulle inkräkta på partnerförhållandet får man kanske fundera vilken väg man vill gå.  Vilket är viktigast? Partner kanske inte förstår och inte kan dela.

Jag hade oxå en sådan vän, min partner var inte glad åt det kan jag säga. 

Även om det aldrig kommer till sex så kan det ju väldigt "uppfyllande". Och det måste ju märkas i ens förhållande till partner. Så tänker jag…

Upp till toppen
Annons: