Annons:
Etikettövrigt
Läst 1149 ggr
cat85
2016-10-17 22:58

På facebook

Jag har en person som är en väninna och jag tror att hon försöker få likes av mig på Facebook. Hon gillar väldigt mycket, som jag tycker att, varför gillar du just det där?  Och jag får en bestämd känsla av att hon gillar för att man ska gilla tillbaka så att hon får många likes. Hon lägger bara ut sådant som är väldigt anpassat till att man ska gilla. Vad är detta? Hur får man stopp på dessa "ogenuina" likes?

Jag passade vidare till henne ett tillfälle då det var en "lägg ut bilder i fem dagar- utmaning", det brukar ju inte vara så många likes på en sådan grej men en kul grej för att göra något med Facebook. 

Till saken hör att jag tagit mod till mig att lägga ut grejer själv på Facebook, jag ogillar att bli bedömd, och blir mest tillagd i andra personers bilder eller statusar, men ibland har jag tyckt att jag borde lägga ut något själv. 

Jag har avföljt för jag ogillar det här så mycket. Vad ska man göra?

Annons:
Honestyisdead
2016-10-17 23:04
#1

Förstår inte riktigt problemet.  Vad gör det om hon gillat dina saker? Du behöver ju inte gilla något för det.

greenseng
2017-01-14 22:11
#2

  Jag har inte själv facebook och kommer nog aldrig att ha det heller. Såg på det med en viss hälsosam skepticism när det dök upp. Så… eftersom jag inte har någon större erfarenhet av det, förutom det jag sett hos de jag känner, så skulle jag förmodligen hålla klaffen här. 😃 Men… det har jag vanligtvis alltför svårt för. 🎧

Kan dock säga så här:

Om jag hade haft facebook så hade jag kört mitt eget race där. Jag hade gjort exakt samma på facebook som jag gör här på iFokus. Om jag "gillar" något så är det för att jag faktiskt tycker om det. Annars får det vara. Och det spelar ingen som helst roll hur många gilla jag själv får eller inte får.

Mitt råd är att du bara "gillar" det du verkligen gillar. Och försöker vara den du är. Då blir du av med dem som bara jagar "gilla".

Har en väninna som har ett hejdlöst högt status på facebook. Hon vill alltid vara nummer 1. Störst, bäst och vackrast. Annars mår hon direkt dåligt. Och så har det alltid varit. Och kommer förmodligen alltid att vara. Men… mår hon bra?

Definitivt inte. Tror hon mår sämst av de som jag känner. Något att fundera över, faktiskt.

Om du händelsevis skulle tröttna på facebook så har jag hört talas om en annan sida. Den heter seen.life . När jag tittar på den så verkar den betydligt sundare faktiskt. Men jag tror den är ganska ny än så länge. Åtminstone jämfört med facebook. Och jag vet inget egentligen om den i och med att jag inte testat den än. Men om det skulle bli aktuellt för mig med en sådan sida så skulle jag nog testa den.

👋

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Upp till toppen
Annons: