Annons:
Etikettjämtland
Läst 816 ggr
Ylao
2016-04-16 21:48

Bästa vän har fått nya vänner.

Jag har en bästa vän sedan 10 år tillbaka. Vi har suttit ihop väldigt mycket, alla ser oss som en person i princip. Våra namn sitter ihop i folks öron och vi är väldigt nära varandra. Vi har senaste två åren bott ifrån varandra. Jag har varit orolig för att hon skulle bli ensam dit hon flyttade då hon är lite tyst av sig och jag blev vid första reaktion glad att höra att hon börjat umgås med människor! Men sen hände nåt konstigt, vi pratade och hon var glad för hon skulle ha en tjej över på vin och lyssna på skivor. Jag började gråta, jag blev nästan krossad, drömde mardrömmar om att hon lämnade mig osv. Jag antar att jag blev rädd för att hon skulle glömma mig eller ersätta mig mm. Jag har träffat hennes nya kompis och jag tycker mycket om henne. Så det där gick över. Nu har hon en till kompis som ska bo hos henne i några veckor, träffade dom nyss och dom verkade haft massor med kul ihop, skrattat, hade inside jokes och verkade ha bra kontakt. Samma sak hände när som åkt. Jag började gråta, blev helt förtvivlad och nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag älskar mig kompis och hon är underbar. Jag vill att hon ska ha vänner och må bra! Men jag blir typ okontrollerat ledsen när jag ser henne vara så vänskaplig med någon annan. Tips? Vad ska jag göra för att inte känna såhär?? Vill inte förstöra vänskapen eller förstöra för henne med den andra tjejen. /Ensam och ledsen.

Annons:
Mrsarrow
2016-04-24 19:50
#1

Har du själv andra vänner förutom henne? :-)

Mrsarrow
2016-04-24 19:50
#2

Har du själv andra vänner förutom henne? :-)

Upp till toppen
Annons: