Annons:
Etikettövrigt
Läst 1323 ggr
Häxan 7
2/16/16, 12:15 PM

Vänskap?

Hej,

Börjar bli fruktans värt frustrerad .

Det är så att jag har en vän som jag har mestadels kontakt via mail  då vi bor långt ifrån varandra och inte kan ses så ofta.

Vi har mycket gemensamt ,samma sorts humor liknande intressen så vi har massor att skriva om .

Men den senaste tiden svarar hen inte på mail längre har försökt fråga vad som hänt men får inte några svar…

Detta gör mig både ledsen och samtidigt lite irriterad.

Tycker att om man inte känner för att skriva mer eller inte vill vara vänner kan hen tala om detta  för mig så ska inte jag störa mer.

Men att först påstå att man tycker om att ha en som vän och sedan inte svara på mailen gör mig väldigt förvirrad och ledsen .

Hur bemöter man detta struntar man bara i denna personen?

Har aldrig upplevt detta förut……

Annons:
Silver83
2/16/16, 12:26 PM
#1

Kan ju vara så att personen i fråga mår dåligt för tillfället och inte kan/vill skriva/höra av sig. Har själv varit med om liknande, men då har jag väntat ut det hela och bara sagt att jag finns där om det är nåt de vill prata om. Oftast har jag hört av de sen, men det kan ta tid. 

Jag vet ju inte hur den här personen är som du är vän med, så det är svårt att säga. Men det behöver absolut inte vara så att han/hon inte vill ha kontakt med dig mera. Det kan bara vara nåt som kommit emellan och därför har personen inte hunnit eller som sagt var kanske inte känt för att svara.

Hoppas att det löser sig.

Häxan 7
2/18/16, 9:44 AM
#2

Tack Snälla för svaret. Behövde lufta mina tankar.

Får vänta och se vad som händer. Fast jag saknar min vän och jag hoppas verkligen att det löser sig. Har redan talat om att jag finns här om hen vill ha kontakt.

Så nu är det upp till vännen.

Tack!

Häxan 7
3/7/16, 8:15 AM
#3

Hej

Fick äntligen svar av min vän hon sa att hon inte mått bra och inte orkat skriva.

Men att hon var tacksam för att jag orkade vänta och att hon gärna vill att vi ska fortsätta vara vänner.

Vi kom överens om  att vi ska försöka ses i sommar  när vi båda är lediga.

Ser verkligen fram emot detta hoppas bara att någon av oss ska ha råd med denna resa…

Tack återigen för ett klokt råd.

Upp till toppen
Annons: