Annons:
Etikettövrigt
Läst 1725 ggr
meetthedark
1/21/16, 4:16 AM

Svår vänskap - skriva av mig

Åh, blir lite trött. Eller less kanske man ska säga. Träffade en kille i slutet på sommaren, vi blev ganska bra vänner direkt och har hållit kontakten till och från under hela hösten. Jag har mått ganska dåligt under hösten så tyvärr har han agerat stöttepelare vilket han själv sagt är helt okej men jag känner mig såklart jättedum. Skrev faktiskt förlåt till honom för någon vecka sedan då jag kände att jag behövde resa mig upp och stå på mina egna fötter. Han har läst men inte svarat. Skrev ett enkelt "hej hur är det" för några dagar sedan, han har läst men inte svarat. Kan erkänna att det finns lite känslor men jag är inte ute efter något förhållande på det sättet utan endast vänskap men jag känner mig väldigt osynlig. Precis som att jag inte finns.

Har jättesvårt att sluta tänka på honom då jag vet att han inte mår så bra han heller, men han är så stängd att det tär på krafterna att ens prata med honom. En ska självklart inte behöva prata om sina känslor och problem men när man utelämnar svar borde man väl ha någon känsla över att man kanske borde säga något - om än bara att man inte har lust att prata?  Han kanske har tröttnat på mig helt, det vet inte jag men han har nyligen sagt att jag får komma och hälsa på (ca 14 mil mellan oss) om jag vill och sånt så helt trött på mig kan han väl inte vara. Inte så att jag skriver varje dag heller.

Jag vet inte vad jag ska göra. Skulle vilja låta honom vara i fred helt och hållet i några veckor, att han inte ser mitt namn alls någonstans (förutom i facebookchatten men det kan jag inte göra något åt). Jag är dock väldigt beroende av både snapchat och instagram (because im happy, är jag nere håller jag mig borta från allt vad sociala medier heter), lägger jag upp en bild på instagram ser han det direkt. Visserligen är my story på snapchat valfria att kolla på men han kollar så gott som alltid på dem och jag får då ba ännu mer skuldkänslor. Varför känns det så häääär. Jag vill bara ta bort mig själv från jordens yta för ett tag.

Vet inte vad jag ville med den här tråden. Skriva av mig tror jag. Känner mig lite maktlös då jag vill vara en bra vän. Vill inte släppa honom helt och våra vägar lär korsas förr eller senare då vi har samma intressen.

Suck.

Annons:
[Devya]
1/21/16, 5:46 AM
#1

Ge det lite tid för just nu kanske det är bäst att du låter bli att skriva till honom om han inte är intresserad av att ens svara.

Ibland kan man bli lite irriterad på sina "vänner" (skulle inte precis kalla dem för vänner men kanske mer bekanta då vi nästan aldrig träffades). Jag vet att jag har ett antal personer, som jag brukade skriva med, som jag blev väldigt irriterad och trött på även om jag fortfarande tyckte om dem. De fortsatte dock att envisas med att skriva till mig och jag blev bara mer och mer arg och irriterad. Till slut förstod de att hålla sig borta eftersom jag var så fåordig mot dem. Efter något år orkade jag prata med dem, efter att de tog kontakt med mig igen.

Det här låter säkert väldigt dumt av mig men ibland når jag en punkt då jag blir otroligt irriterad och trött på någon att jag behöver en lång paus ifrån människan. Jag kan inte göra något åt hur jag känner mig, tyvärr. Jag brukar få skuldkänslor men det hjälper inte, jag klarar bara inte av människan vid det tillfället.

Det här gäller endast de personer som vill skriva med mig dagligen. De som någon gång i veckan skriver åt mig stör jag mig inte alls på. Just nu har jag ingen jag skriver med dagligen, tack och lov. Det gör så att jag kan andas. Jag har klurat ut, efter många många år, att jag klarar helt enkelt inte av att skriva dagligen med en person, det blir alltför mycket för mig.

Nu behöver ju inte killen alls vara på det här viset, men poängen är väl att man måste ge lite utrymme, oberoende.

meetthedark
1/21/16, 4:18 PM
#2

Känner igen det där. Är likadan men jag brukar oftast be om ursäkt för mitt beteende eller säga rakt ut att jag inte har lust att prata. Det som stör mig är att han inte svarar alls för att sen en dag (antingen nästa dag eller tre veckor senare) skriva som om ingenting. Han kanske har sina perioder. Men jag ska inte skriva till honom och har inte gjort sen måndags.  Vi ska på samma evenemang i mars så vi lär ses där om inte annat.

[Devya]
1/21/16, 5:43 PM
#3

#2 Jo, jag brukar också be om ursäkt för att ha varit fåordig av mig. Det kan ju inte vara trevligt för dem, men jag vet inte hur jag annars ska handskas med sådana situationer. 

Jag vet ju inte vad för problem han upplever, men det skulle ju vara fint om han kunde prata med dig om saken. Synd att han inte gör det. Kanske ni kan snacka om saken sen då han får lust att prata med dig igen?

meetthedark
1/23/16, 7:25 PM
#4

Bröt "löftet" om att inte skriva till honom men såg ett tillfälle och tog det. Inget tråkigt hej vad gör du utan något jag visste att han borde svara på. Han svarade direkt och har fortsatt skrivit lite grann men jag får sitta på "vakt" och välja mina ord väl för att han inte ska sluta skriva. Det är utmattande. Men det hade varit jätteskönt att få ett svar på varför han gör som han gör. Ska faktiskt lägga fram det nu när vi ändå skrivit lite så får vi se vad han säger.

meetthedark
1/23/16, 11:53 PM
#5

Svaret blev "är trött hela tiden typ :( förlåt"
Godtar det svaret och känner mig mer än nöjd med tillvaron. Förstår mycket väl att han är trött ser det inte som någon förklaring på varför han utelämnar svar helt och hållet (man borde väl åtminstone svara när man orkar?) men jag tänker inte gå djupare i det här, inte nu.

Var skönt att skriva av sig här, tror jag kan släppa honom lite längre ifrån mig nu. Kommer aldrig sluta fundera på hur han mår så får väl checka in någon gång då och då, om inte han får för sig att skriva till mig.

Tack Devya för dina kloka ord! Kramas

[Devya]
1/24/16, 7:27 AM
#6

#5 Det kan hända att han är trött av olika orsaker. Det är som du säger, bara att acceptera svaret. :)

Han är som han är och det går inte att ändra på. Fint att du fick åtminstone något svar från honom, :)

Annons:
Superdanny
2/26/16, 1:07 PM
#7

Hej kontakta mig. Jag vill bli vän me dig ok

Upp till toppen
Annons: