Annons:
Etikettdistansvänner
Läst 3424 ggr
[Tuulikki]
1/7/16, 3:13 AM

Appar eller hemsidor

Har ni några tips på appar eller hemsidor för att skaffa nya vänner? Finns ju huuur många dejtingappar och sajter som helst men jag söker endast vänner. Antingen att bara chatta med, eller att så småningom träffa.

Vet en del som sökt vänner på Tinder, och det kanske går. Men jag är ju verkligen bara ute efter vänskap och Tinder känns mer som en dejting/kk-app…

  • Redigerat 12/18/20, 1:11 AM av Lia
Annons:
Lia
1/7/16, 4:13 AM
#1

Tjejkompisar.se :-)

[Tuulikki]
1/7/16, 4:42 AM
#2

#1 Jag försökte skriva ett inlägg där men när jag skulle posta kraschade sidan :/ Får försöka igen någon annan gång :)

monstermash
1/7/16, 7:03 PM
#3

Facebook grupper är perfekt för att skaffa vänner, om man vet hur man ska leta. Inte svårare än att skriva ett inlägg i en stor grupp och fråga om någon vill vara social, kommer ni bra överens är det bara att (ev.) adda varandra och fortsätta snacka. 

Jag gjorde en facebookchatt senast igår och bjöd in 10-20 personer, allt eftersom min killkompis ville lära känna lite nytt folk. Det slutade med att han fick lägenhetserbjudande och nya kontakter, inte så stelt heller eftersom jag bara bjöd in dem som delade hans intresse. Det kanske vore någonting för dig att testa, om du har några vänner som känner trevliga människor som inte är rädda för nya bekantskaper? :) 

Annars finns ju bunko.se också.🙂

[Tuulikki]
1/7/16, 11:45 PM
#4

#3 Åh gud det vågar jag mig inte på😞

Gick med i 2 hitta-vänner-grupper men har inte hunnit kolla vidare på det för jag somnade, haha. Får kika på det nu! Ska regga mig på bunko, erfarenheter därifrån? :)

[Tuulikki]
1/8/16, 1:09 AM
#5

Kan inte registrera mig på Bunko heller?!😕

monstermash
1/11/16, 2:17 PM
#6

"Hitta vänner" grupper på fb är nog bara slöseri med tid. Du märker nog vad jag menar… :) 

Jaså? Konstigt. Kanske bara var tillfälligt det inte funkade.

Annons:
[Tuulikki]
1/12/16, 9:38 AM
#7

#6 Japp, gick ur dem på en gång

Får prova igen

[Tuulikki]
1/12/16, 10:02 AM
#8

Hittade en kul facebookgrupp, "---". En diskussionsgrupp där man diskuterar, ja, allt man vill diskutera :P

Över 8000 medlemmar just nu (och växer hela tiden) så man är aldrig ensam. Har hittat lite kompisar redan :)

[Länk borttagen på TS begäran / Admin]

[Tuulikki]
1/14/16, 9:23 AM
#9

Om någon gått med i gruppen, gå ur den så fort ni kan.

De som styr sidan har en vidrig syn på våldtäkt och tycker tydligen att det är OK med sexuella övergrepp.

När admin läst detta får ni gärna ta bort #8, tack.

Drömmis
1/14/16, 2:03 PM
#10

Ush då, var nära på att gå med där, vilket tur att du skrev det :).

Har samma problem jag, flyttade till andra sidan stan med sambon för ett år sedan så skulle gärna hitta nya vänner man kan umgås med :) 

Men är förbaskat svårt tycker jag. Blev medlem i en hitta vänner/dejtingapp, typ som tinder, men man fick ju massa flirtiga meddelanden redan innan man hunnit lägga in en profilbild eller skriva en presentation :p.

[Tuulikki]
1/14/16, 2:32 PM
#11

#10 Ja det är jättesvårt! Har bott här i snart 5 år och har bara några få vänner. Och de är inga nära vänner, bara lite ytligt bekanta nästan.

monstermash
1/14/16, 8:07 PM
#12

#9 Fixat!

[Tuulikki]
1/14/16, 8:08 PM
#13

#12 Tack🌺

Annons:
[Garntroll]
1/22/16, 11:55 AM
#14

Jag klev ur gruppen. Folk var inte kloka där.

[Tuulikki]
1/22/16, 11:05 PM
#15

#14 Admin är ännu värre..

[Garntroll]
1/23/16, 1:30 PM
#16

#15 Aj då. Ja då var det bra att försvinna därifrån.

Jag saknar ett ställe för folk i min ålder. Typ 40 år och uppåt där man kan söka vänner. Det ska alltså inte vara öppet för att ragga partners utan enbart kompisar / vänner. Tyvärr blir söka - vänner - sajter rätt inaktiva. Händer sällan någonting. Man skriver på klotterplanket men ingen svarar tillbaka.

De flesta sajter är ju rena dejtingsajter och dom vill jag inte ha.

fridelfina
1/23/16, 6:20 PM
#17

Skulle testa nån sorts grupp, baserat på intresse eller hobby. Då är det ju lättare att prata med andra eftersom det är nåt gemensamt intresse. Som här på iFokus :-) Vet att folk i olika grupper som bor nära, eller så reser man till nån plats och, träffas. (ursäkta märklig meningsuppbyggnad på slutet. Sitter i mobilen och orkade inte skriva om) 😝

 
 

Yaneth.C
1/28/16, 8:38 PM
#18

Jag har ett tips men den sida är inte fullt igång än.
www.gofrendly.se/frendly/
Det är en tjänst där man kan söka nya tjejkompisar på nätet baserat på exempelvis ålder, intressen, var man bor, om man letar efter singelkompisar eller vänner som gillar yoga, kanske man vill hitta nya vänner med barn i samma ålder som sina eller någon som också är nyinflyttad i samma stad? Vi tror nämligen att oavsett vem man är så behöver man fylla på med nya vänner allteftersom livet förändras. Tycker ni att det verkar bara en bra idé? Gå gärna in och registrera er så blir vi jätteglada! Just nu vänder vi oss bara till kvinnor men hoppas i framtiden på att även kunna bjuda in män i ett eget forum. 
(jag och en vän till ligger bakom idén och vi jobbar på så mkt vi kan mellan andra jobb, blöjbyten och annat :D )

[Tuulikki]
1/29/16, 5:03 AM
#19

Har börjat vara aktiv på Interpals igen, såå roligt! Man får dessutom träna upp engelskan igen😉

Drömmis
2/1/16, 9:33 AM
#20

#19.

Ja den gamla sidan, var mycket aktiv där som yngre, man kanske skulle ge  det ett försök, fick många nya kompisar där på den tiden ju :).

Annons:
[Tuulikki]
2/1/16, 11:21 AM
#21

#19 Riktigt kul👍

[Alvsyssel1967]
2/2/16, 1:45 PM
#22

Slänger in en fråga här om vänner. På Facebook har man enormt många vänner, och det är vad jag och de andra kallar : Sverigevänner. Alltså vänner med företrädesvis politisk inriktning och då åt Sverigedemokratiskt håll, detta är viktigt då vi anser att Sverige är i ruiner och har totalt havererat och vi klarar inte av de individer som tycker detta är bra ( vänstern, feminister och annat skräpfolk )

Här på detta forumet går det ju inte att bli vänner, så jag undrar om det är någon som önskar en riktig vänskap och då med samma ideologiska och sociala förutsättningar som vi har på Fb. Själv är jag högutbildad och har haft egen mc klubb varför jag har mina gamla vänner i bikerkulturen, men på grund av o hälsa och ekonomi är det svårt att vara med i dag då det kostar mycket pengar och man skall ha bra hälsa för att åka land o rike kring på alla tillställningar mm.

Finns det något forum där folk är vänner på riktigt och inte blandar ihop politik och utbildningar eller yrke eller subkulturer ? Eller är det bara så att man är den man är och man dras till sina egna så att säga ?

kalltkaffe
2/6/16, 9:27 PM
#23

Blygmodig hittade jag nyligen, verkar intressant och man kan hitta vänner där. Lite jobbigt att läsa igenom kommentarerna bara efter nya vänner. Sidan riktar sig till introverta, högkänsliga och blyga personer. :)

[Garntroll]
2/8/16, 11:47 AM
#24

Blygmodig känner jag mig tveksam till. Det verkar bara vara annonsplats. Jag vill kunna chatta med den aktuella kandidaten

kalltkaffe
2/8/16, 11:58 AM
#25

#24 man kan ju börja skriva där och sedan fortsätta skriva på andra stället t.ex. KIK eller liknande. Hitills är det mest desperata killar som skrivit som vill prata av sig om att dom aldrig nååågonsin kommer att hitta en flickvän hm.. så var kanske inte så bra ställe även om det var en bra tanke från skaparen av sidan.

Candy Blue
10/11/17, 3:47 PM
#26

Någon som vill prata?

Upp till toppen
Annons: