Annons:
Etikettövrigt
Läst 655 ggr
Carl16
12/12/15, 7:18 PM

Vänner

Jag har inga vänner alls, har inte haft det sedan ungdomen nu är jag +50. Blev förtidspensionerad vid 30, så det enda jag känner till är ensamhet den har blivit min vän. Social isolering är skamfyllt i dagens samhälle, och har väl så varit i alla tider vad jag förstår.  Jag tycker inte att det är något att skämmas för alls, alla som är ensamma har ett skäl eller en orsak till att vi är det. Att vara ensam kan vara både skrämmande, bekvämt, ångestfyllt och att man känner sig utanför den s.k boxen. Men, det kan också vara kreativt om man väljer det, men det krävs att man har förmågan att umgås med sig själv. 

Alla människor behöver bli sedda och respekterade, och vi behöver både acceptans och input utifrån för att må bra. Ensamhet eller total isolering är inte bra eller hälsosamt i längden, däremot så kan man lära sig mycket både om sig själv och andra om man som jag är lagd åt det psykologiska och filosofiska. 

Vad jag vill med denna artikel, är att hitta någon/några som känner igen sig själva som jag kan bli vän med. När jag var yngre så målade och tecknade jag mycket, något som kommit att hamna längst bak nu i och med lathet som man lätt lägger till sig med, när man lever ensam och "utanför" samhället.  Kanske träffas någon gång i månaden eller så, mer behöver det inte vara om du känner att det som jag att du inte vill umgås för umgängets skull, för då blir det lätt fel.  Man måste få känna sig fri också, det är väldigt viktigt för mig - frihet under ansvar.

Jag har provat allt på nätet, sociala medier, dejtingsajter you name it - men aldrig något som varit nischat för mig. Jag har lätt för spontankontakter, men har aldrig gillat föreningar och kollektiv. 

För mig räcker det med ett fåtal vänner. Det är kvalitét anser jag.

Annons:
Carl16
12/12/15, 7:40 PM
#1

Här ska vi inte vara narcissistiska som på sociala medier, här ska vi alla dela lika om våra erfarenheter annars så är det dömt att misslyckas. Alltså, ensamhet eller inte vad väljer du?

Annielle
12/14/15, 2:56 PM
#2

Det kan nog vara bra om du berättar var du bor också 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: