Annons:
Etikettövrigt
Läst 1338 ggr
Lia
11/25/15, 3:09 AM

Julafton

På tal om nyår, vad gör ni på julafton? Själv kommer jag vara hemma med mamma, se på kalle anka och äta Västerbottenpaj och ris a la malta!

Annons:
[Outlawly]
11/25/15, 7:50 AM
#1

I år ska jag och min pojkvän fira jul med min killes föräldrar hemma hos hans moster+familj. Massa mat och Kalle Anka.
Det jag hoppas mest på är att alla delar ut julkapparna och öppnar samtidigt!
Att sitta och vänta och kolla på när någon annan öppnar är fruktansvärt haha!

Västerbottenpaj och ris a la malta låter som en härlig mix 😃 Äter du det varje jul?

Lia
11/25/15, 12:24 PM
#2

#1 Haha japp! Jag är inte så intresserad av julmat och allt vad det innebär, så det blir alltid paj för min del. Och sen måste man ju ha ris a la malta till efterrätt!

citytjejen
11/25/15, 5:19 PM
#3

Det blir jag, min man och min mamma som firar hemma hos oss. Vi äter diverse god mat och sitter pratar. Jul är ledighet och mat för mig/oss. Julklappar har vi slutat med och julkalle likaså 🙂

/Christina

[Garntroll]
11/27/15, 9:58 AM
#4

Blir nog att fira det via internet. Jag har ingen att fira det med.

[Tuulikki]
11/27/15, 11:48 AM
#5

Vegetariskt julbord, gå i pyjamas hela dagen, öppna paket. Firar hos mina föräldrar och syskon. På kvällen ska jag mysa med min lilla familj, om sambon inte jobbar natt.

I mellandagarna åker vi en dag till farmor och farfar, en annan dag till mormor och morfar. Då blir det mer god mat och att fira lite med dem.

Fridaaaa
11/27/15, 3:06 PM
#6

Förmodligen kommer vi vara hos svägerskan och hennes familj som vanligt på förmiddagen (delar av sambon släkt kommer dit) sedan mina föräldrar på eftermiddagen/kvällen, brukar göra så .)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Mimla93
11/29/15, 12:56 AM
#7

Åker ner till Stockholm och firar med familjen. Blir första gången på 7 år jag firar jul med ena storasystern, svågern och syskonbarnen då dem bor i Hong Kong sen 7 år tillbaka :) Så det ser jag fram emot :)

Wide Awake Dreamer
11/29/15, 2:35 PM
#8

Jag är uppväxt i en familj som aldrig brukade fira jul, och eftersom jag bott själv sedan jag flyttade hemifrån så har det aldrig blivit några speciella jultraditioner. Det lär nog bli som de flesta andra jular: man köper hem lite julmat och bänkar sig framför TV:n några dagar.

Egentligen så gillar jag allt som har med julen att göra och skulle gärna fira bra mycket mer än vad jag gör, men när man inte har någon att fira med så blir det mest att man skiter i alltihop.

VildaVittra
11/29/15, 7:36 PM
#9

Tänkte som vanligt gå på kyrkans jullunch, resten av dagen är det jag och djuren som firar. Har planerat in några filmer som jag vill se tills då. Möjligtvis fortsätter jag med renoveringen hemma, det beror på hur långt jag hunnit.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[dr_acula]
11/30/15, 10:51 AM
#10

Vi blir hemma med familjen och äter god mat, kollar på kalla anka, öppnar julklappar och på kvällen blir det oftast sällskapsspel och något gott att äta :)

[Sabina]
12/1/15, 5:27 AM
#11

Jag kommer fira julen med mina döttrar, såsom de är vana att "alltid" fira julen på, vilket innebär en massa god julmat och massa julklappar till barnen, Kalle Anka och Karl-Bertil Johnssons julafton

felle-j
12/1/15, 6:38 PM
#12

Blir hemma och firar med familjen. 🙂

Idis ida-maria
12/1/15, 8:35 PM
#13

Ska åka på en julkryssning med birca paradice. Har önskat mig spa i julklapp.

Annons:
Moalinn
12/1/15, 8:46 PM
#14

Ingen som helst aning, bråk mellan två systrar som knappast lär vilja fira jul ihop och mor känner inte för att ha julen hemma (som alltid annars) om inte alla kan vara tillsammans. Så åker väl med på något hörn någonstans.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

kalltkaffe
12/14/15, 4:49 PM
#15

Julafton ska jag jobba mellan 15 - 21 men innan det ska jag, mamma och bror äta julmat sen ska vi ge varandra julklappar på juldagen efter jobbet. Lite annorlunda än vad jag är van vid men förhoppningsvis så blir det mysigt i alla fall! :)

Lustgas
12/15/15, 4:20 PM
#16

Ska fira hos min sambos föräldrar tillsammans med hans yngre bror i år. Kommer troligtvis kännas konstigt att inte ha några barn som tjoar och skriker och springer runt - faktiskt kommer det nog kännas mer ovant än att ingen av mina släktingar är närvarande. Men det blir nog trevligt i alla fall Är dessutom min första jul som vegan,  så blir spännande att prova all "ny" julmat 😃 Hos mina egna föräldrar blir det antagligen den 23e respektive på annandagen (de är skilda), vilket antagligen kommer bli fint det med. 🙂

Upp till toppen
Annons: