Annons:
Etikettövrigt
Läst 2112 ggr
Lia
2015-11-25 03:07

Nyår

Vad ska ni göra på nyår? Själv funderar jag på att ta en picknick i Malmö med killen, men om vi inte ska på fest har vi ingen sovplats. Vi bor för långt bort för att kunna åka hem igen, och hotell tror jag inte vi kommer ha råd med, även om det vore mysigt. Så jag tänkte om alla kunde sprida sina bästa tips här och dela med sig av vad ni ska göra på nyår så kanske det blir lättare både för mig och andra att komma fram till något roligt att göra! :-)

Annons:
-Aida-
2015-11-25 08:43
#1

Jag kommer nog bara va hemma på nyår, så de brukar bli, bara jag och hunden, se på en film och äta något och bara mysa under en filt.

[Garntroll]
2015-11-27 09:59
#2

blir att sitta hemma vid datorn och skåla med skärmen.

Annielle
2015-11-27 11:19
#3

Blir nog att sitta själv, glo på tv och inte göra något speciellt alls tyvärr, mest önska att den kvällen/natten är över så att man kan pusta ut till nästa år…

Finns ingen i mitt närområde som jag skulle vilja träffa ändå, många vill ju "supa" på nyår och det är inte min grej, att vara nykter när någon/några andra är fulla är ju inget kul heller.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[Tuulikki]
2015-11-27 11:49
#4

Jag kommer spendera kvällen/natten med att vara förbannad på alla som skjuter raketer samtidigt som jag tar hand om min förmodligen nerdrogade hund..

Fridaaaa
2015-11-27 15:05
#5

Brukar vara hos svärmor. Så blir det eller vara hemma :)
Har djuren också så kan ändå inte iväg allt för länge.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[dr_acula]
2015-11-30 10:49
#6

Vi brukar bara vara hemma. Bjuder över mina föräldrar, äter god mat, något götte på kvällen och spelar bingolotto. När klockan blir 12 går vi ut och kollar på raketerna om sonen inte somnar innan dess ;)

Annons:
[Sabina]
2015-12-01 05:31
#7

Jag och pojkvännen, ska fira vårt första nyår tillsammans ❤️
Ska bli underbart.

Samtidigt kommer jag sakna mina döttrar som kommer fira nyår på annat håll. Vilket aldrig hänt förut i deras liv…

felle-j
2015-12-01 18:38
#8

Vad som helst kan ske på nyår.

Afturelding
2015-12-03 20:38
#9

Ingen aning faktiskt. Brukar inte göra någonting speciellt. Förra året tittade vi på Monty Python 😃

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Calcifer
2015-12-04 11:33
#10

Ska sova över hos föräldrarna. Lillebrorsan kommer hem från universitetet så det blir väl god middag, sen lite raketer, därefter skålning och så brukar alla grannar mötas upp ute på gatan en stund. Sen blir det sängen. Så det blir en lugn och fin nyår, helt alkoholfritt för min del. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

flisan708
2015-12-05 22:10
#11

Jobbar kväll på nyår och börjar tidigt dagen efter.

Wide Awake Dreamer
2015-12-07 19:32
#12

Lär nog som vanligt sitta hemma och skåla med mig själv framför tv:n. Kanske får man se lite fyrverkerier också, alltid är det någon som smäller av någonting i grannskapet. Roligare än så blir det inte.

kalltkaffe
2015-12-14 17:37
#13

På nyår kommer jag bara vara hemma med mamma min. Vi lagar väl någon god mat kanske men mer än så brukar det inte bli. Önskar lite att jag och pojkvännen kunde umgås då men jag jobbar dagen efter så tror inte jag kommer att orka.

Annons:
Lustgas
2015-12-15 16:09
#14

Jag och pojkvännen ska på nyårskryssning till Kiel. Ser så mycket fram emot det (främst eftersom jag älskar typ allt som har med Tyskland att göra, och det var ett par år sedan jag var där senast). 😃 Väger till och med upp att jag troligtvis inte kommer finna så mycket på båten som jag finner ätbart, och då brukar ändå maten vara en av de viktigare sakerna för mig på nyårsafton, haha

citytjejen
2015-12-25 13:00
#15

Vi blir fyra personer (jag, min man och två kompisar som också är ett par) hemma hos oss som ska äta middag under avlsappnade former.  Mycket mat och måttligt med alkohol! Jag ser mycket fram emot det 🙂

/Christina

monstermash
2015-12-28 16:33
#16

Har förfesten klar, eventuellt efterfesten också. Nu gäller det bara att hitta en tredje fest till själva tolvslaget också. 🙂

Upp till toppen
Annons: