Annons:
Etikettövrigt
Läst 1864 ggr
monstermash
2015-11-23 19:56

Hur definierar du en vän?

Ja, hur definierar du en vän egentligen? :)

Annons:
[Otippbar]
2015-11-27 18:51
#1

Alla som inte är min ovän är min vän. En person som är rak och ärlig mot mig utan falskspel och lögner är min vän. En person som vill att jag är fri är min vän. Det kan vara någon jag möter en kort stund eller har känt i många år. Det kan vara någon som känner mig väl eller någon som i förbifarten ger mig ett leende på stan. För mig är det numera enkelt. Många skulle nog påstå att jag har mycket få vänner, men jag känner bestämt att jag har massor av vänner nära mig… inklusive mig själv, naturen och djuren :)

felle-j
2015-11-27 21:35
#2

En vän känner jag mig bekväm med och jag känner att jag kan prata om vad som helst med denne. Vi har oftast kul ihop även om vi inte gör något särskilt. En vän står mig mycket närmre än kompisar som oftast bara brukar vara mer ytliga relationer.

[Garntroll]
2015-11-27 21:44
#3

En vän är väl någon man kan lita på och som ställer upp i de flesta fallen.

Zpookey
2015-11-28 01:52
#4

En vän är väl någon finns där för en och som man finns där för oavsett om man hörs vid dagligen, eller om det går flera månader mellan kontakterna. Jag har ett par sådana, och de har mig med. En riktig vän är också en sån som kan få en att göra rätt och inte bara håller med en hela tiden. Det finns för många som bara har vänner som håller med hela tiden men som säger hur fel någon har bakom dennes rygg.

Idis ida-maria
2015-12-01 20:37
#5

Håller med er andra

molam
2015-12-05 02:21
#6

Ska jag vara ärlig så vet jag inte vad jag ska kalla vän?  Jag har ingen aning om vad en vän egentligen är, jg kallar de jag känner för Bekanta, men degt är ett par personer jag vill kalla vän, men det är svårt, speciellt med tanke på mina tillitsproblem, det änns inte rätt liksom.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Zpookey
2015-12-11 14:53
#7

Läste en liten passande text.
Kom inte ihåg ifall det var ordagrant men nästan iallafall.

"Vänner är som stjärnor. Du kanske inte ser dom på länge men du vet att de alltid finns där."

[Otippbar]
2015-12-11 18:08
#8

#7 Fint. En av mina "närmsta" vänner just nu är det precis så med. Vi bor 120mil från varann och ses bara på sin höjd en gång per år och hörs sällan. Men vi vet att vi finns för varann. En annan fantastisk vän träffade jag aldrig, men hon var som en stjärna. Troligtvis är hon och lyser upp någon annans liv just nu :)

Denna kommentar har tagits bort.
Lustgas
2015-12-15 16:11
#10

Finns inga riktiga ord för det, utan för mig är det mer av en känsla. Fast en av faktorerna är nog kontakt utanför skola/jobb/snarlikt. 🙂

Rubie
2015-12-16 13:15
#11

Har alltid haft svårt för att definiera relationer, jag är ganska djup av mig och för mig är en vän någon som man kan prata om allt med & känna trygghet med. 
Brukar därför säga att jag knappt har vänner, det är väl tre st där jag bott med alla. 
Men då kan man ju undra lite vad resten av de  jag umgås med är, känns ju konstigt att säga att dom inte är mina vänner när jag umgås med dom ganska mycket. Känns ju nästan elakt. Men kallar jag dom vänner, så antar jag att mina tre vänner ska kallas systrar, haha.

BASE
2016-01-29 00:08
#12

Vän är nog något som flertalet vet vad det är,vilka sidor som en vän man önskar ska ha och inte ha.Det kan ibland krävas en del att vara en vän om man är den som vill ställa upp för sin vän i vått och torrt.Men att hitta en sådan person att kalla vän kan dock vara mycket svår att hitta .Många är inte så mycket för konceptet med att vara en vän för de ser sig själv effektivaste i världen, men gärna ta fördelarna av andra som försöker vara en vän till dessa iglar.Man tycker att vara vänskaplig är något som alla borde tycka borde gynna alla,vem mår dåligt av att se ett vänskapligt Hej,hur är det ?Hur hemskt och traumatiskt upplevelse det borde vara. Det krävs att vara en för att behålla en,och hittar du en god sådan ha förstånd att behålla den.För de är snart lika ovliga som andra utdöende raser.

BASE
2016-01-30 11:22
#13

Eftersom jag inte fattat än att kunna efter redigera så ordet effektivaste är istället VIKTIGASTE.Och ovliga är VANLIGA.Så nu skall det bli rätt.:)

Annons:
monstermash
2016-02-06 02:30
#14

#11 - Istället för systrar skulle det inte fungera att säga bästa vänner? :)

Upp till toppen
Annons: