Annons:
Etikettövrigt
Läst 1249 ggr
[Moongirl84]
2015-10-28 00:17

Magica

Hejsan undra om ni har sätt det övernaturliga väsen?känt och hört om dem?trolldom och magi? Wicca?en och annat….?🙂

Annons:
Ravynsfair
2015-10-28 00:20
#1

Du tänker på övernaturliga upplevelser? 
Hm. Johorå, jag är skeptiker men finns ett par tillfällen där jag och det andra vittnet inte kan förklara vad som hänt 🤔

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Moongirl84]
2015-10-28 00:24
#2

Nu blir jag nyfiken vad var det för händelse??

Ravynsfair
2015-10-28 00:28
#3

Har tidigare berättat om detta här på iFokus, HÄR är orginaltråden 🙂

Utspelar sig när jag var i Lappland sist. 
Var ca 12 år och min bror 7 vid det tillfället och vi båda minns det mycket väl. 

Det är ett äldre hus med två våningar, trappan upp till 2avåningen är en lång mörk och rak "korridor", snorhala trappsteg dessutom, aldrig i livet att man oförsiktigt klampade upp/ner. 

En kväll skulle jag och min bror sova i ett av de två rummen på övervåningen, vi hade tryckt ihop våra sängar till en stor dubbelsäng för skojs skull.

Dörren in till detta rum är väldigt tung och tjock, för att över huvudtaget kunna öppna den måste man först hårt trycka ner handtaget för att sedan ta ett stadigt grepp och "lyfta" dörren vid handtaget så att den öppnas, för att stänga så måste man ta i ganska rejält, inget man smyger igenom med andra ord Lipar

(dörren sitter snett så det blir spänningar mot karmen) 

När vi ligger där i sängarna och fnissar åt diverse trams så hör vi tunga steg som kommer uppför trappan, vi tar för givet att det är vår pappa som ska komma och säga god natt. 

Stegen stannar utanför dörren och det blir tyst ett litet tag, vi blir lite nervösa men vår pappa är en hejare på att försöka skrämma oss så vi antog att det är han som dummar sig igen. 

När det gått ytterligare ett litet tag så trycks handtaget ner och dörren öppnas som ingenting, den flyger sakta upp som om en vindpust knuffat den och det blir återigen tyst. 

Vid detta laget så är jag och min bror rätt så rädda men ändå inte på något konstigt vis. 
Plötsligt stängs dörren igen, lika försiktigt som den öppnades. 

Vi kastar oss under våra täcken och gömmer oss, plötsligt hörs ljud inne i rummet, samma tunga steg som hördes i trappan kommer emot oss, stannar vid fotänden av min säng och så blir det tyst igen i någon sekund. 
Jag minns att jag hinner reflektera över vad det kan vara när jag plötsligt känner något som tar ett försiktigt tag över min ena fot, som om h*n kramar varsamt om med handen för att kika till en ungefär. 
(dum som jag var låg jag raklång fortfarande) 

Efteråt blir det knäpptyst igen och sen hör vi snarkande, det kommer underifrån där min pappa sover i sina föräldrars gamla sovrum. 
Gissa hur rädda vi var? Att vi ens vågade sova i det rummet den natten! 

Det var för övrigt midnattsol då så hade det varit en fysisk person där så hade vi sett h*n. 

Berättade för min faster som bor granne med huset om vad som hänt och hon skrattade bara och sade "Det är bara Aarre (min farfar) som tittar till sina små änglar." 
(min farfar brukade kalla oss för hans änglar,  han begravdes dessutom på min brors 1årsdag, sitt sista andetag tog han precis utanför huset precis som en av mina farbröder som blev ihjälkörd 20 m från samma hus, kan ju likaväl varit min farbror som tittat till oss i all välmening.)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Ruffsetuss]
2015-10-30 11:41
#4

Både jag och min yngsta Son har Väldigt stark Intuation , jag ser inte saker jag känner dom , Sonen ser och drömmer sanndrömmar . Därför är det fler som frågat om jag är en Wicca 😀

Sommarek
2015-10-30 15:13
#5

#0 Wicca är en religion, så den är inte mer eller mindre övernaturlig än andra religioner. Med det sagt så jo då, det har hänt en del, till största delen spännande, saker.   :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

monstermash
2015-10-30 15:17
#6

Jag har sett och hört, flertal gånger.

Annons:
Upp till toppen
Annons: