Annons:
Etikettövrigt
Läst 823 ggr
[Tilde]
2015-10-03 11:29

Hur är ni på tillställningar?

Är det bara jag som blir överdrivet trött efter bara några timmar när man är på en tillställning med 80-90% främlingar? Ens sociala behov blir liksom mättat och man vill bara gå hem innan det blir för mycket…

Min sambo tycker att jag är så konstig som bara klarar av att vara på sånt så kort tid. 🤔 Är ambivert så det förklarar väl saken. http://www.buzzfeed.com/lukebailey/ambiverts-for-the-silver#.stEwM2Abwj Detta stämmer väldigt bra om ni inte vet vad ambivert är :)

Annons:
Honestyisdead
2015-10-03 11:33
#1

Det tar mycket energi från mig med!

Fridaaaa
2015-10-03 11:39
#2

Samma här, jag försöker undvika sånt om jag inte kan gå när jag vill/behöver.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sommarek
2015-10-03 11:52
#3

Jag undviker sociala sammanhang som pesten; det tar allt för mycket energi och jag hatar att tvingas engageras i tomt kallprat med folk jag inte känner.

Alla människor får inte energi av at umgås; för några tar det energi istället. Lustigt att vi oftast kan acceptera olika tycken och smaker när det gäller mat, inredning och politik men inte detta. Att vara osocial har dessutom inget med social förmåga att göra, bara hur snabbt man får sitt sociala behov mättat.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Scorpio97
2015-10-04 13:42
#4

Är det främlingar så tar det väldigt mycket energi från mig. I alla fall om jag faktiskt måste umgås med dom. Då tar det bara en-två timmar innan jag är nöjd, och inte mycket längre till innan jag börjar få panikkänslor om jag inte får gå. Sen vill jag helst slippa folk i några dagar, haha. 

Är det mer folk man känner går det bättre. Var på ett släktkalas förrförra helgen. Mycket kusiner och liknande jag kände såklart, men många hade med sin partner och vänner jag inte kände. Men då gick det faktiskt bra trots att vi var där i nästan sex timmar. Men då var det även en hel del alkohol inblandat, vilket av någon anledning gör det enklare för mig trots att jag själv inte dricker. 

Sen beror det på som sagt hur aktiv jag måste vara. Jag kan sitta i timmar och titta på andra människor på sociala tillställningar utan att bli trött, så länge jag inte måste vara delaktig i aktiviteterna själv. Då kan det faktiskt vara ganska roligt.


//Jessie

Niklas
2015-10-04 14:36
#5

Jag är mycket restriktiv med sånt numera. Det tar energi både före och efteråt och ofta tycker jag inte att det är värt det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Ravynsfair
2015-10-04 19:35
#6

Jag väljer mina tillställningar noga. Går sällan på sådant och enbart om det är något jag verkligen vill gå på t.ex Stockholms hundmässa som jag ska på nu i December. 
Jag kommer vilja avlida efter de två dagarna men anser det värt det eftersom hund är ett av mina största intressen och mässan enbart är årligen 🙂
(Aldrig varit på den förut heller, brukar gå på My Dog i Göteborg annars) 

Kan gå på marknader osv MEN enbart en kort stund och utan sällskap helst så att jag kan fokusera på mig själv och överleva utan att bli kallsvettig och förvirrad av alla människor. 😟

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Annons:
[Ruffsetuss]
2015-10-09 20:01
#7

Vill helst slippa 😊 är en hemmaråtta .

[Garntroll]
2015-10-10 11:51
#8

Jag undviker platser med mycket folk på. Jag har ingen social fobi men jag blir extremt utmattad mentalt. Måste isolera mig typ en vecka för återhämtningen.

Upp till toppen
Annons: