Annons:
Etikettövrigt
Läst 1635 ggr
Lia
2015-09-23 02:50

Socialt behov

Hur stort behov har du av att integrera med andra människor? Hur ofta behöver du social stimulans?

Annons:
Vanja
2015-10-01 19:04
#1

Svarade "flera gånger i veckan". 
Tror nog att det är så att jag egentligen inte behöver det, men att de kan vara gött att göra det ändå :)

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Tilde]
2015-10-03 00:33
#2

Varje dag. Mår jättedåligt om jag isolerar mig, även om jag har kontakt med folk online. Behöver folk i min närvaro för att kunna prata och vara social. :)

Ravynsfair
2015-10-03 00:35
#3

Jag bor med sambo så numera kan jag inte isolera mig men annars så räcker det med att träffa någon nån gång i månaden typ. 
Blir trött av att umgås med människor för ofta.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Fridaaaa
2015-10-03 09:53
#4

Umgås hellre med djuren i regel än människor, så socialt behov av djur är dagligen men människor några gånger/vecka utom sambon då :)
Dock dagligen via nätet.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Sabina]
2015-10-03 10:50
#5

Flera gånger i veckan.
Fast med mina barn och pojkvän måste jag ha kontakt med varje dag, annars mår jag inte bra.
Övriga vänner och släkten räcker det gott med några gånger i veckan eller ännu mer sällan, då jag blir så trött av att umgås för mycket med andra.

Kontakt genom nätet med andra sker dock dagligen.

Sommarek
2015-10-03 11:53
#6

Förutom min Bättre Hälft och en handfull vänner hade jag gladeligen kunnat leva utan att se en annan människa igen. Jag är inte social!  😛

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
neadolly
2015-10-04 07:55
#7

Varje dag! Jag klarar inte alls av att vara ensam…

You can always paint the roses red.

PennyTrollet
2015-10-04 08:58
#8

Jag har man och tre barn plus att jag jobbar som assistent så mitt sociala behov mättas rätt fort. Men jag mår dåligt av att umgås för mycket med folk. Jag måste få vara ifred och göra mitt egna, inte behöva umgås och prata hela tiden. Det är lite svårt att vara ifred med tre barn och en kärlekstörstande man men jag försöker att få så många stunder jag kan för mig själv och mitt.

Niklas
2015-10-04 09:49
#9

Jag svarade några gånger i veckan, men då glömde jag bort iFokus och sociala appar. Mitt svar borde ha varit dagligen eftersom jag inte skulle vilja vara utan det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maria
2015-10-04 09:52
#10

Mitt sociala behov i verkliga litet är numera mycket mindre sedan jag blev sjuk för några år sedan. Jag jobbar 50% och det ger mig väldigt mycket. Annars gillar jag som Niklas beskriver iFokus och "umgänget" här.

Innan jag blev sjuk så var jag mycket mer social och reste en del och hade ett annat jobb.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Scorpio97
2015-10-04 13:35
#11

Beror på lite hur man menar. Det är bara någon gång i månad som jag känner att jag verkligen behöver umgås med en annan människa, däremot skulle jag snabbare känna mig ensam utan internet/forum. 

Så någon gång i månaden (eller kanske till och med någon gång per år) om bara kontakt IRL räknas, men någonstans mellan någon gång i månaden och någon gång i veckan om även internetkontakt räknas. 

Mitt behov av att få vara själv är mycket större än mitt behov av andra människor.


//Jessie

[Tuulikki]
2015-10-26 12:29
#12

Varje dag på sociala medier. Varje dag med sambo.

Minst några gånger i veckan med mina föräldrar (men vi träffas oftare än så eftersom vi bor så nära varann)

Vänner träffar jag väldigt sällan. Jag är så trött hela tiden och då är det inte skoj att umgås med mig, jag orkar helt enkelt inte. Men jag chattar och smsar jättegärna!

[Garntroll]
2015-10-26 15:49
#13

Jag valde flera gånger i månaden. Har kontaktperson via kommunen.

Annons:
Dankoso
2015-11-10 00:22
#14

Har aldrig något behov av att integrera med andra människor. Kan vara kul att ha någon att snacka med nån gång ibland men är för övrigt en ensamvarg som tar njutning av att vara ensam och känner aldrig lidande av att inte ha någon att prata med.

LinaLj
2015-11-20 17:25
#15

Jag har ett väldigt lågt socialt behov. När jag skrev min magisteruppsats bosatte jag mig i en stuga på landet och åkte in en gång i veckan och handlade mat i byn och pratade en gång i veckan med mamma i telefon (så hon skulle veta att jag levde) och stormtrivdes.

Men jag har upptäckt att om jag inte "tvingar" mig till socialkontakt någorlunda regelbundet så blir jag lite socialtoförmögen. Så jag försöker att vara social med vännerna i alla fall 2-3 gånger per månad. Annars så får jag min mesta socialados genom arbetet. Det underliga är att jag har ett extremt socialt arbete och trivs bra med det och min chef säger att jag är den bästa kundansvariga han haft.

Calcifer
2015-11-22 10:42
#16

Dagligen via internet, men öga mot öga räcker med någon gång i månaden.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Garntroll]
2015-11-22 11:40
#17

Jag är ett flockdjur och saknar flocken massor. Mår inte bra alls av det. 😭

-Aida-
2015-11-22 11:49
#18

Jag behöver mer sällan, har någon stannat för att prata med mig ute ett par minuter så blir jag typ "phew! skönt att de är över, nu kan jag vila en vecka innan nästa möte," bara att prata några minuter med en person gör mig helt slut på energi, om någon ringer mig blir jag irriterad om jag redan pratat med någon under dagen, ringer telefonen mycket svär jag en massa innan jag svarar så jag inte låter otrevlig.
Jag gillar inte heller riktigt att umgås så mycket med kompisar på fritiden, typ en gång om året tycker jag är lagomt.

Upp till toppen
Annons: