Annons:
Etikettövrigt
Läst 2116 ggr
Lia
9/23/15, 2:00 AM

Kräsen

Alla har nog någon mat de inte äter på grund av att de verkligen inte klarar av smaken, konsistensen osv. Finns det något du inte klarar av att stoppa i munnen?

Annons:
Lia
9/23/15, 2:01 AM
#1

Jag kan verkligen inte äta blod- och inälvsmat, sill och minsta fett på köttet 😃

Silent_Hill
10/1/15, 7:17 AM
#2

#1 Åh, jag som älskar fettet på köttet 😍 Tycker nästan det är godast . Men jag verkar också vara den enda som tycker det 😃

Avacado tycker jag smakar riktigt hemskt. Samma sak med alla sorts mögelostar.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

bast1
10/2/15, 11:50 PM
#3

Inälvsmat, sill, fett och slajm på kött. Slemmig mat som havregrynsgröt får jag också kväljningar av. Hu!🤮

Ravynsfair
10/3/15, 12:22 AM
#4

Blodkorv är ju en favvo här ❤️

Eh.. nåt jag inte kan äta.. hm. Tomat. . hahaha videräckligt! 
Annars kan jag nog säga att jag kan äta det mesta, eftersom jag är uppvuxen med "ät och håll käften" attityden, heh. 
Är lite äcklad av mycket fett på köttbitar, tex flintastek MEN jag kan hålla god min och äta ändå 🤢

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Tilde]
10/3/15, 12:31 AM
#5

Svamp… tål inte konsistensen (och det smakar inte speciellt gott heller)! 🤮

Fridaaaa
10/3/15, 11:43 AM
#6

Mycket, tyvärr. Jag är kräsen person och det är sjukt jobbigt många gånger :/
Klarar inte ärtsoppa (ser och luktar som spya tycker jag), bruna bönor, vissa grönsaker mm. Så är tyvärr en del :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Elsaharr
10/4/15, 10:49 PM
#7

Surströmming och ädelost :/

Zingo ;D

Garnnystanet
10/4/15, 11:04 PM
#8

Vit fisk så som torsk, sej,  sik osv.

____

Medarbetare på Autism.

citytjejen
10/6/15, 7:52 PM
#9

Paltbröd får jag inte ner. Och sånt där sladdrigt fett som kan sitta på kött och som råkar slinka med in i munnen när man äter, gaaaah🤮

Jul/påskmust får jag inte ner heller, smakar så äckligt haha.

/Christina

Michiis
10/8/15, 10:41 PM
#10

Surströmming står högst upp på min lista!  Det går absolut inte ner! 

Annars är jag en sån som äter det mesta! :)

// Michis

[Garntroll]
10/10/15, 11:49 AM
#11

Lever , Ärtsoppa ( skolans ärtsoppa var inte god), Vissa typer av gröt urrk. Välling blää. Annars äter jag i stort sett allt.

[Ruffsetuss]
10/10/15, 1:18 PM
#12

Tunga , Pölsa , kokt eller stekt Lök är bara för äckligt konsistensmässigt Uäääck!

Elsaharr
10/10/15, 10:55 PM
#13

Och varm mjölk :/ Gillar ostkonsistensen men inte smaken så äter bara hushållsost.

Zingo ;D

Annons:
Otyg
10/21/15, 8:17 PM
#14

Hmm nja jag äter nog det mesta tror jag, men slutade äta sill i många år efter en traumatisk händelse.

Det var en gång för längesedan ett litet oknyt som kallades för Otyg.

Otyg firade jul med familjen även om denna jul inte riktigt skulle bli som den brukar.

Strax efter kalle anka fast några köttbullar senare så visar det sig att Otygs oknutne bror som kallas för Kräkboll  snart skulle sätta "p" för denna afton.

Han hade minsann andra planer än att invänta Jultomten den lymmeln.

Kräkboll hade nämligen införskaffat sig maginfluensa detta året. *Ryser*

Det blev en ovanligt kort julafton eftersom Kräkbolls planer och symptom blev kända av julbordets värdinna som icke uppskattade hans klökande runt bordet.

Kort och gott hon tänkte sätta punkt för även Otygs kväll då julbordet utan förvarning blev inställt och då även jultomten avbokad.

Ve och fasa tänkte Otyg, som i ren desperation ringer upp sin gode kamrat Krumelur.

Otyg och Krumelur kom fram till efter noga överläggande att detta här inte skulle få påverka julstämningen.

Dom planerar en sammandrabbning lite senare på Avenyn för att släcka törsten eftersom Otyg först måste bogsera hem Kräkboll till lämpligare ort.

Sammandrabbningen blir en gemytlig upplevelse som i de flesta avseenden lever upp till ordets rätta bemärkelse.

Aftonen lider till slut dock in på småtimmarna och ett antal ölglas senare så snubblar Otyg ner längs gränden där han finner transport för hemresa.

Väl hemma så känner han att det vore på sin plats med ett skrovmål och slamrar runt i köket där han senare skall attackera  kylen efter för aftonen lämplig kvällsmat.

Bakom mjölkpaketet finner Otyg att det hägrar en löksillsburk, hmm eller är det bakom sillburken mjölkpaketet står.

KRACH

Nej sillburken ligger nog bestämt på köksmattan i skärvor med spat och allt upptäcker Otyg.

Vafalls… vem i hela friden lägger sillen där.

Efter osedvanligt  genialiskt tankearbete och akrobatiska konster med snabeldraken så har snart Otyg städat upp röran i köket.

Dagen efter vid frukosttid så känner sig Otyg lite akut illamående då han vinglar ut förbi snabeldraken och dess ohyggliga löksills-andedräkt.

Det blev ändrade kost vanor för Otyg ett par år framöver.

Men idag så har han kommit över sin traumatiska julafton och sill ingår igen på julbordet som vanligt.

Moalinn
10/21/15, 9:21 PM
#15

Äter alldeles för ensidig kost då jag är väldigt kräsen. Handlar snarare om konsistens än smak. Kan hålla på hela dagen om jag skulle räkna upp det jag absolut inte klarar av. Det vidrigaste jag smakat måste nog vara bläckfisk, men då stoppar jag inte mycket "okänd" mat i munnen.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Fridaaaa
10/21/15, 9:35 PM
#16

#15 Låter som mig!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tuulikki]
10/22/15, 3:32 AM
#17

Pytt-i-panna, svamp, fisk, fettslamsor på köttet, tomat, oliver, ja jag kan hålla på hur länge som helst🤮

revolution
10/23/15, 5:57 PM
#18

Kan inte käka någon form av kött, fisk, ägg, mjölkprodukter… äcklas så otroligt av att se eller känna lukten av det. Annars äter jag det mesta i grönsaksväg… sparris är sisådär dock. Och klarar inte av något som smakar rökt.

Everyone loves a rebel

Anne.K
10/26/15, 8:53 AM
#19

Jag klarar verkligen inte av ärtsoppa. Det är så ohyggeligt vidrigt enligt mig, haha. Sedan finns det fler saker jag säkert inte klarar av, men ärtsoppan var det första som ploppade upp i mitt huvud. :P

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Annielle
11/9/15, 3:15 PM
#20

Finns nog en hel del för min del också, har alltid varit kräsen och känslig för konsistensen på mat, även om det har blivit bättre.

 Det jag främst kommer på är tillagad lax, usch och tvi! Där emot går det bra om den är rå som i Sushi.

Kassler, usch känner den äckliga stanken av det bara jag tänker på det.

Sillsallad…..

Nästan allt som serverades i skolan..

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
[Tuulikki]
11/9/15, 6:29 PM
#21

Någonting jag absolut inte klarar av är julmust. Fixar inte ens lukten. Riktigt jobbigt nu denna tid på året…🤮

[Garntroll]
11/9/15, 7:02 PM
#22

Desto mer julmust till mig då. 😂

[Tuulikki]
11/9/15, 7:41 PM
#23

#22 Ja! Ta allt du kommer över så ingen i min närhet får tag i nåt!😃

Dankoso
11/10/15, 12:31 AM
#24

Någonting jag verkligen inte klarar av att äta är pannkaka. Tycker det är sjukt äckligt och vill bara spy. Annars finns de väl en massa maträtter jag bara ogillar väldigt mycket men ändå tvingar mig att äta då och då för att förhindra att leva på pizza och hamburgare varje dag.

Annielle
11/10/15, 9:04 PM
#25

Usch tycker också illa om julmust, men även allt som påminner om det som coca-cola, pepsi och liknande…dricker aldrig någonsin något av det!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: