Annons:
Etikettövrigt
Läst 1839 ggr
Moalinn
2015-12-02 18:37

Julklapp till 20-årig tjej

Då ska vi se om ni här inne kanske sitter på några bra idéer. Jag har en tjejkompis, 20år, som jag känt i hela mitt liv. Har alltså gett den här människan födelsedagspresenter och julklappar i väldigt många år, det känns som att vad man än tänker på så blir det "nä, det har jag ju redan gett en gång".

Hon ska få "open when" brev, som hon egentligen skulle fått som födelsedagspresent men hann inte göra klart det så hon får breven på julafton men jag vill även ha en present till detta. Jag har tagit idén med breven ett steg längre och kommer med varje (eller iallafall nästan alla) brev skicka med någon grej eller liknande. Lär bli några såna där populära "gifts in a jar" haha😎 Men tänkte också göra kropp- och handskrubb, tvålar och kanske något mer. Inser nu att jag lär få packa ner allt i en stor jäkla flyttlåda …. 😂

Men har ni några bra tips utöver allt detta? Hon ska åka tillbaka till Island nu i januari för att jobba och vet inte när hon kommer hem igen så upplevelser har jag insett att det inte riktigt kommer fungera. Det jag kommer göra i ett av breven är att jag kommer skriva att när hon kommit hem så ska vi åka in till stan och hitta på något kul, då vi endast ses när vi är i stallet.

Hon är en hästtjej men hon har det mesta i hästväg. Jag har gett henne mängder med utskrifter på hennes hästar så det går också bort. Mugg med godis, prydnadssaker, ljuslyktor och tagelarmband är bara några av grejerna jag gett bort genom åren. Jag vet verkligen inte vad jag ska hitta på, blir galen! Budget: max 500kr.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Frosstis
2015-12-02 18:43
#1

ett ljus från yanke candles eller voluspa

morgonrock

cookies1994
2015-12-02 18:48
#2

Lite tråkigt svar från min sida, men är du inte helt säker på vad hon vill ha / om hon vill ha något, kanske det är bättre att köra med säkra kort? antagligen fråga henne eller att ge något som du verkligen vet hon behöver(till exempel pengar, presentkort) jag har många gånger fått saker som jag sedan bara stoppat undan i något skåp, visst det är en gullig tanke men slöseri på många sätt både för den som köper och får. Men det är jättekul att få presenter så hittar du något som känns bra är det väl bara och köra på det

Moalinn
2015-12-02 21:20
#3

#1 Tack för tipsen, ska kolla på ljusen. Morgonrock har hon :)

#2 Har redan frågat henne men får bara "vet inte" som svar. Presentkort skulle jag kunna tänka mig att köpa, men vet inte var. Vill absolut köpa något som kommer till användning eller något som jag vet att hon skulle uppskatta/behöver, hittar jag inget får det räcka med "open when" - breven då det ändå ligger en hel del jobb och tanke bakom. :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Lia
2015-12-03 03:28
#4

Här finns ett presentkort som kan bli vad mottagaren än önskar sig, i princip 🙂

Moalinn
2015-12-05 14:16
#5

#4 Smart, där finns ju verkligen allt möjligt att välja på. Tack så mycket för tipset. Lär nog bli något sådant om jag inte hittar något på min julklappsshopping till veckan! 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

felle-j
2015-12-05 18:15
#6

En mugg med ett eget motiv kanske?

Annons:
flisan708
2015-12-05 22:08
#7

Bryn och fransfärgning kanske kan vara något. En behaglig upplevelse som man mår bra av.

cookies1994
2015-12-05 22:17
#8

#7 Om man gillar det vill säga (vilket inte alla gör, till exempel jag) 😎

Moalinn
2015-12-08 20:37
#9

#6 Det har jag också gett henne, haha!

#7 Ja, lite som #8 säger. Har ingen aning om hon skulle tycka om det :/

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

felle-j
2015-12-08 21:26
#10

#9 Man kan aldrig få för många muggar. 😉

En mysig filt kanske? Är väl inte jättevarmt på Island så lär kanske behövas haha.

flisan708
2015-12-09 06:44
#11

#7 Det är ju personligt vad man gillar men jag har gett bort presentkort till flera av mina vänner med just bryn och fransfärgning och varje gång varit mycket uppskattat. Sedan har det blivit som en liten spa stund med egentid för dem. Sedan finns det ju även andra typer av behandlingar att ge bort eller ge ett presentkort med belopp så får de välja själv. Själv uppskattar jag mer upplevelser än saker, då man redan har saker. Allt är ju dock personligt vad man gillar.

cookies1994
2015-12-09 13:21
#12

#11 Ja? men då vet du säkert om att dina vänner kan vara intresserad av sånt jag är till exempelvis inte det och jag känner flertal andra som inte alls skulle uppskatta det som present, är man osäker skulle jag inte kalla det för en självklar present då skulle jag personligen hellre köpt ett presentkort där personen som får presentkortet kan välja lite mer själv vad den vill ha :) och jo  jag gillar att ge upplevelser som presenter finns väldigt många att välja från på www.liveit.se

Moalinn
2015-12-09 23:16
#13

Grejen med presentkort och upplevelser är att hon som sagt ska till Island och det finns inte en människa som vet när hon kommer hem igen. Även om just liveit har presentkort som gäller i ett år så känns det lite dåligt med tid. Inte jättemycket man kan få för 500kr heller. 😕 Är det däremot ett presentkort i någon butik som har webbshop kan hon ju faktiskt sitta på Island och shoppa men frakta det hem till Sverige (antar jag iallafall).

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
cookies1994
2015-12-09 23:17
#14

#13 Jag svarade mer #11 än dig gällande liveit

Upp till toppen
Annons: