Annons:
Etikettövrigt
Läst 3581 ggr
Lia
9/23/15, 2:30 AM

Husdjur

Har du några husdjur? Om du inte har det, hur kommer det sig?

Annons:
Lia
9/23/15, 2:33 AM
#1

Jag har en dansk-svensk gårdsvalp vid namn Felicia som jag är överlycklig över! Förut hade vi en annan av samma ras, Sussie, men hon dog sorgligt nog i cancer. 13 år gammal år 2012. Det var extremt tungt, men Felicia har hjälpt mig otroligt mycket i den sorgen. I framtiden planerar jag att skaffa fler hundar av denna ras, de är verkligen fantastiska.

Marinas Mix
10/1/15, 5:28 PM
#2

Min Avatar visar vem som är CHEF här hemma😃 Damen i fråga heter Miss Felicia och är nu tolv år

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Fridaaaa
10/2/15, 2:04 PM
#3

Yes, flertalet husdjur tillsammans med sambon 🙂

Tre hundar (två egna, en "foderhund)
Två katter
Fyra kaniner
Två marsvin 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[JeanetteK]
10/2/15, 2:27 PM
#4

I huset bor två katter, en hund och två degusar. Ute i stall, hagar och hönshus bor två katter, 18 kaniner, fem ankor, tre kalkoner, 16 höns, fyra grisar och fem får.

Ravynsfair
10/3/15, 12:34 AM
#5

I hushållet här i norrland bor min hund Hector (Schäfer/Dogo Argentino) och katten Ghost. 
Hemma i Småland bor kaninerna Aragorn, Blueberry och Harry. 🙂

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Maria
10/3/15, 12:24 PM
#6

Vi har två huskatter som heter Moritz och Lakritz.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Tilde]
10/3/15, 1:01 PM
#7

Vi har en tibetansk spaniel (Simba, snart 11 år), en guldhamster (Pixie), två Campbells dvärghamstrar (Mango & Kiwi), fyra ödlor varav två benlösa och fyra ormar. 🙂 Vi vill gärna ha en till hund om något år också. Blir förmodligen en till tibbe och då en tik. :)

Thotis90
10/3/15, 1:39 PM
#8

Tre kaniner. En renrasig dvärgvädur och två vädurskorsningar (pappa, mamma och son)

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

[Sabina]
10/3/15, 5:19 PM
#9

Tre huskatter, Majs, Tiger och Sessan 🙂

Candy123
10/3/15, 10:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 10
Förhandsgranskning av bild 2 av 10
Förhandsgranskning av bild 3 av 10
Förhandsgranskning av bild 4 av 10
Förhandsgranskning av bild 5 av 10
Förhandsgranskning av bild 6 av 10
Förhandsgranskning av bild 7 av 10
Förhandsgranskning av bild 8 av 10
Förhandsgranskning av bild 9 av 10
Förhandsgranskning av bild 10 av 10
#10

2 hundar (golden retriever) 1 katt 6 kaniner (en dvärgvädur, en holländare och 4 blandraser) 1 häst (new forest)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Lia
10/4/15, 12:47 AM
#11

#10 Nej åhh, så söta! 😍 Jag verkligen älskar djur!

Ni andra som har bilder får mer än gärna posta de här ni också!

Fridaaaa
10/4/15, 8:20 AM
#12

Happy, chinese crested

Roxy, papillon/chinese crested powder puff

Lillan, Sankt bernhard

Findus, kastrerad huskatt

Freya,kastrerad huskatt

Messi Dvärgvädur. Flizan lejonkorsning. Ella dvärgvädur rex och Zelda dvärgvädur

Ferrari texel och Max peruan

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

PennyTrollet
10/4/15, 8:44 AM
#13

Vi har två hundar. Shiva 11 år - border collie/schäfer. Penny snart 2 år - chihuahua. Om det blir fler hundar i framtiden blir det nog chihuahua. Annars gillar jag kaniner, marsvin och råttor men pga makens allergi går det inte att ha burdjur.

Annons:
Scorpio97
10/4/15, 1:43 PM
#14

Jag har en huskattshona vid namn Tjejen/Lilltjejen. Sen har vi även två till huskatter samt en blandrashund härhemma.


//Jessie

[Garntroll]
10/10/15, 11:55 AM
#15

Jag har haft katt. Hade henne nästan 15 år. Hon blev akut sjuk så jag fick låta henne somna in. Planerar under 2016 skaffa en ny kattpolare.  Har valt rasen Ragdoll för deras lugna , nyfikna och sociala sinne skull.

[Ruffsetuss]
10/10/15, 1:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Hämtade min omplaceringshund för 3 månader sedan 😊 blev för tyst här hemma efter att jag måste låta min gamla o sjuka hund somna in tidigare i år .

[Garntroll]
10/10/15, 1:18 PM
#17

Gud vad söt hunden är.

[Ruffsetuss]
10/10/15, 1:24 PM
#18

Ja han är en liten raring , fattar inte att någon kunde va elak på honom . 😳

citytjejen
10/14/15, 1:37 PM
#19

Så fina djur ni har!

Jag tycker mycket om både katter och hundar men vill inte ha något djur då jag inte är lockad av att ta hand om något annat levande väsen. Det är också en av anledningarna till att jag inte inte har barn. Och min man har samma uppfattning om saken, annars hade det nog inte funkat så bra 🙂

/Christina

Otyg
10/14/15, 2:10 PM
#20

Behöver tips på husdjur som inte är en hund, katt, kanin och andra sorkar,  fiskar blir svåra att klia bakom örat så det går också helt bort. (ungarnas skull lite)

Vill ha hund men tiden finns inte :(

Gunghäst finnes redan!

Annons:
[Garntroll]
10/14/15, 6:33 PM
#21

Leguan?

ShegoFan12
10/14/15, 7:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Vi har en katthona som heter Sickan och hon är 13 år

Vi har ett akvarium med fiskar

Otyg
10/14/15, 7:16 PM
#23
[Ruffsetuss]
10/14/15, 9:39 PM
#24

Vandrande Pinnar ?

[Garntroll]
10/14/15, 9:47 PM
#25

Papegoja?

Majsorm?

Flodgroda?

Mirinda
10/15/15, 12:16 AM
#26

Min son har två marsvin. Men de har "adopterat" hela familjen. Inte de smartaste husdjuren, men definitivt de snällaste.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Issand
10/15/15, 4:01 AM
#27

Har inga husdjur just nu och har sån abstinens, framför allt efter hundar! Har haft hund och undulater som barn och funderar faktiskt på att skaffa två små fåglar, det hade varit så mysigt med kvittrande i min närhet igen.

Annons:
Otyg
10/15/15, 3:01 PM
#28

Jag tackar för förslag men det blir nog inga djur här även om en vandrandepinne eller lövgroda låter otroooligt hmm  ehh charmiga som husdjur.

Får nog ändå vänta tills det finns mer tid jag menar man måste ju ut och hmm rasta en vandrandepinne och chipmärka  etc.

[Tuulikki]
10/15/15, 9:56 PM
#29

Jag har min fina Kimi! En 7 år gammal vovve, Lhasa Apso/Löwchen.
Och mitt busmonster, Cassie. 2 år, en fruktansvärt härlig katt.😍

Är väldigt sugen på att skaffa kattunge. Skulle inte funka just nu, men så småningom😃 Samma sak med valp, men det får nog vänta ännu längre.

Anne.K
10/26/15, 9:15 AM
#30

Här hemma bor det en katt vid namn Gramse och 19 stycken gerbiler. :)

Drömmer om att även utöka familjen med en hund. Men just nu håller inte ekonomin för det dock, så det får vänta tyvärr.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[Ruffsetuss]
10/26/15, 12:49 PM
#31

#28 😂

sjukkatt
11/7/15, 2:44 PM
#32

Delar en golden retriever med min kära mor. Jag äger även en hankatt, men då han inte trivdes i min lägenhet så fick han flytta till mamma.

Och idag har jag blivit ägare till två gerbiler. :-)

fannylinda
11/8/15, 3:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Jag har en blandras tik på 6 år.

-Aida-
11/20/15, 9:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Här har vi min mupp, han heter Eddie och blir 2 år i december, han är den bästa som finns i mitt liv, han är min själsfrände och min nummer 1. ❤️

Annons:
Silver83
11/22/15, 9:17 PM
#35

Har 4 katter.

Michiis
11/23/15, 11:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Jag har en hund! :) En alaskan malamute.

// Michis

Mirinda
11/23/15, 10:37 PM
#37

#36 Åh, så fin den är!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Lia
11/24/15, 1:21 AM
#38

#33 Vad är det för raser i henne? Supersöt och liknar min saknade vovve! ❤️

thea_thea
11/28/15, 9:59 PM
#39

Jag har en hund och sex gerbiler! Planen är att utöka med några fler gerbiler, en valp och två katter om några år. Hund och katt ligger några år längre fram än fler gerbiler.

Mimla93
11/29/15, 12:54 AM
#40

Hade två svarta bondkatter för några år sen :) Pelle och Kajsa som var syskon, Morfar hade mamman som hette Maja. Namnen var inspirerade av Pelle Svanslös ;)

[selmahenrysson]
12/10/15, 8:15 PM
#41

En hel del djur😉är bond tös…

Annons:
molam
12/11/15, 11:07 PM
#42

I norrlands mörka skogar bor jag med 12 Gerbiler (kommer bli 15 inom kort), 2 hundar, 3 Skäldpaddor, 2 grodor, 5 Krabbor, En hel jävla massa fiskar också KANSKE 3 HAmstrar inom kort

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annielle
12/12/15, 9:32 AM
#43

Är uppvuxen med en katt som jag tjatade till mig när jag var 9år 🙂Han blev 19 år!

Har även haft en kortvarig historia med hund (blandras schäfer,boxer,vorsteh) som vuxen, tyvärr hade hon för allvarliga medfödda fel/skador…

Älskar djur, speciellt katter och skulle egentligen hemskt gärna ha en, men jag behöver en bättre ekonomi (speciellt för att klara av eventuella veterinärbesök och liknande vid sjukdom) 

Sen är det som så att jag bor i en liten lägenhet, känns inte schysst att en katt är innekatt då, och att ha den ute där det bland annat går en ganska väl trafikerad gata precis på ena sidan huset + att jag hela tiden skulle vara livrädd för att katten skulle bli skadad av någon människa eller på annat sätt bortsprungen (ser ju en del lappar om bortsprungna katter då och då och blir så sjukt illa berörd)

Nä, tills vidare klappar jag varenda katt jag ser var jag än går, på sommarhalvåret blir det väl minst en om dagen i allafall 🙂

Finns många katter i mitt område och har en favoritkatt där 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

kalltkaffe
12/14/15, 5:40 PM
#44

Jag har en schäfer/labrador tjej på 6 år och en kanin tjej på 2 år som har lejonman i sig (vet inte om hon har något mer i sig) :)

BASE
1/28/16, 11:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Har en Amerikansk Bulldog och en tysk dvärspets har min partner.Bulldogen är ca 5 och spetsen är ca 7.Innan Bulldogen har jag haft sammanlagt 4st Pitt-Bulls varav 1blev så gott som nästan 16år gammal.Men sist men absolut inte minst en Rottweiler.Jag älskar hundar,skulle gärna ha fler Bulldogs om jag skulle haft möjlighet till att kunna ha det.Min Pit-Bull tik som blev nästan 16 och min Amerkanska Bulldog tik är de jag älskat mest även om de alla har varit underbara på sitt sätt.Har varit en mkt stor Pit-Bull,Amstaff fan i många år men undrar om inte Amerikansk Bulldog trots allt står mig kanske lite närmare ändå till slut.Den har för mig sidor som är så speciella så att det är omöjligt att inte falla för,tycker då jag måste understrykas.Att ha inte,skulle kännas både tomt och konstigt och att gå ute utan hund är som att gå utan någon större anledning.Skall sätta upp ett par bilder .

BASE
1/28/16, 11:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Där är spets och bulldogen,bästa av vänner.

molam
1/29/16, 7:50 AM
#47

Nu finns här 13 Gerbiler, 4 Hamstrar (Snart 5), 2 Grodor, 5 krabbor, 3 Sköldpaddor, massor med Fiskar och snäckor samt 3 hundar.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Drömmis
2/7/16, 3:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Har en voffe vid namn Cairo :)

Annons:
[LarssonA]
2/8/16, 8:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Mina gosemonster Svea & Älsa 3½ år.

Jag är uppväxt med katter och älskar dem, men bestämde mig för att inga fler ha eftersom det är lite krångligt att hitta på saker. Man måste ha kattvakt för att kunna vara borta en helg osv… Men när dotterns pappa dog tvekade jag inte en  sekund, det var självklart att jag skulle ta hand om dem. Och jag ångrar mig inte en sekund. Nu bor de hemma hos mig och vi trivs så gott tillsammans! :D

Upp till toppen
Annons: